Aki szereti a Balkánt, ennek hangulatát, a gyönyörű mediterrán tájakat, a bosnyák kis településeket, vízeséseket, a türkíz tengert, és a régi, látványos vasútvonalakon való kerékpározást, az jó helyen jár, ha ezt a túrát választja! A Ciró talán a legromantikusabb vasútvonalon kialakított kerékpárút, amelyen végigtekerhetsz!
Normál ár |
169.000 Ft / fő
|
Előleg | 69.000 Ft / fő |
Jelentkezési határidő | 2022-04-30 |
Indulás a kora reggeli órákban Pécsről, a Pécs Pláza parkolójából. Ha valaki másik városból érkezik, akkor itt hagyhatja az autóját, ingyenes, biztonságos parkolóban. Mostarba kb. 550 km megtétele után a késő délutáni órákban érkezünk. A szállásunkon lepakolunk, majd elindulunk felfedezni a Balkán egyik leghangulatosabb városát. A sokat szenvedett város az Öreg-híddal a kortalanságot idézi, de a magyar segítséggel újjáépített híd bekerült az UNESCO Világörökségek közé is. Mostar, a sokat szenvedett város ismét magára talált, a történelmi városközpont ma is őrzi a törk hódoltság hangulatát a macskaköves utcácskáival, a mecsetekkel, ahol még felhangzik a müezzin imára hívó szava, és a hídhoz vezető úton kedves kis kávézók, kézművesek boltjai között sétálhatunk. Megvacsorázunk, az óváros egyik hangulatos éttermében, majd visszasétálunk a szállodába.
Egyelőre még pihennek a kerékpárok, mert először busszal utazunk Blagajba. Itt találjuk a Buna folyó bővizű, kristálytiszta forrását, és az itteni sziklafalak mellett épült Derviskolostort, Bosznia-Hercegovina egyik legfontosabb építészeti nevezetességét. Innen viszont már kerékpárral haladunk a néhai vasútvonalon, amelyet 1971-ben szüntettek meg még az egykori Jugoszláviában Tito idején, hogy most, mint a Főnixmadár hamvaiból kerékpárútként éledjen újjá. Ódon vasúti hidakon, alagutakon, murvás kavicsos utakon kanyarog az utunk. A táj a kortalanságot és a Kosturica filmek világát idézi. Következeő állomásunk Pocitelj kisvárosa. Az oszmán török világban építették ki a város erődítményrendszerét, és a hangulata ma is a török időket idézi. Az épületek szinte semmit nem változtak az évszázadok alatt, mintha egy élő skanzenban járnánk. Kézművesek árulják portékájukat. Érdemes megnézni az erődöt, felmenni a tornyokba a pazar kilátás miatt. Rálátunk a Neretva kanyargó völgyére. Caplinja a szállásunk innen már nincs messze legfeljebb egy órát töltünk még a nyeregben. A szálláson lerakjuk a kerékpárjainkat és teszünk egy buszos kirándulást a csodálatos Kravica-vízeséshez. A környező hegyekből lezúduló folyóvíz 25 méteres vízeséseket alkotva fog körbe egy idilli lagúnát, amely a Plitvicei-tavak legszebb tájaihoz mérhető. Visszatérünk a szállásra.
A mai nap a Ciro fénypontja. Capljina-t elhagyva a reggeli tartalékaiból merítkezve megcélozzuk a hegyoldalt. Ma különösen fontos, hgy vigyünk elegendő ivóvízet magunkkal, és győződjünk meg arról is, hogy a lámpáink működőképesek. Az út nagyrészt köves, kavicsos, gyönyörű régi vasúti hidakon, viaduktokon, vezet bennünket keresztül, rálátással cikk-cakkos szép völgyekre. Omladozó, szebb időket látott vasútállomások mellett zakatolunk a bringáinkkal, a sötét kivilágítatlan alagutakban előfordul, hogy élő denevérkolóniák fogadnak. Kalandos és varázslatos, mint egy film díszlete. A terep nem emelkedik vészesen, ez nnem fog nehézséget okozni, de gyakran öklömnyi kövek között kell lavírozni, ehhez alapvető és nagyon fontos a széleskerekű, jó minőségű hegyi kerékpár (mountainbike). Vékonykerekü bringával itt ne próbálkozz! Néha kicsit kitett az út, de biztonságos. Aki azonban szédülős, az itt lehet kicsit félni fog! A látvány azonban kárpótol, ez Európa egyik legszebb kerékpárútja. A Ravnói szállásunk stílusosan egy felújított, vasútállomás épületében lesz. Az ódon téglaépület ma egy felújított butikhotelként éledt újjá, remek étteremmel, a gyönyörű hercegovinai tájban, karnyújtásnyira a Vjetrenica barlangtól, a Popovo Field karsztmezőitől. A szőlővel befuttatott lugasban élvezhetjük a helyi ételeket, a sonkát, a zsákos sajtot, és az ügyesen elkészített pekahúst a helyi zöldségekkel.
A finom ravnoi reggelink után folytatjuk ezt a varázslatos utat. A kezdetekben még haladunk köves úton, de hamarosan átváltunk aszfaltra, és ez már így is marad végig. Ma tehát sokkal könnyebb terep vár ránk. A Popovoi karsztmezőkönn haladunk itt keresztül, amely valaha a folyók gyakran elárasztottak. Ennek eredményeként a falvak általában a sziklákra, száraz mészkőhegyekre épültek. Ivanica határátkelőhelyéig szinte forgalom mentes aszfaltos alsórendű úton haladunnk a Ciro nyomvonalán. A Ciró kerékpárút a nevét az egykor itt zakatoló népszerű gőzmozdonyról kapta. Időnként romos állomásépületeket, tehéncsordákat láthatunk akár az úton is. Végül a határon átkelve legurulunk Dubrovnikba, Horváthország talán legszebb városba. Marad még egy fél napunk legalább a város bejárására. Itt töltjük az estét, és élvezhetjük a búcsúzó nyár sós leheletét az arcunkon a belvárosban és vacsorázhatunk egy jót.
Reggel bepakolunk a buszba és irány vissza Pécsre. kb. 650 km Érkezés a kora esti órákban.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Aki szereti a Balkánt, ennek hangulatát, a gyönyörű mediterrán tájakat, a bosnyák kis településeket, vízeséseket, a türkíz tengert, és a régi, látványos vasútvonalakon való kerékpározást, az jó helyen jár, ha ezt a túrát választja! A Ciró talán a legromantikusabb vasútvonalon kialakított kerékpárút, amelyen végigtekerhetsz!
Létszám: 7-16 fő, kis csoport!
Fontos: az utazás árát 400 Ft/1 EUR árfolyamon kalkuláltuk! Amennyiben az utazást megelőző 10. napon az árfolyam ezt meghaladja, akkor árkorrekcióra kényszerülhetünk.
Jelentkezés/ Fizetés menete: Foglaláskor a túra teljes összegének a 40%-a fizetendő előlegként, melyről irodánk e-mailben fog értesíteni. Ennek befizetésére 3 munkanap áll rendelkezésre. A hátralék indulás előtt 30 nappal fizetendő.
Utazás: Pécsről indulva kisbusszal utazunk Mostarba, majd a 5. nap Dubrovnikból vissza.
Szállás: Szállásunk középkategóriájú hotelekben, vendégházakban lesz, 2 ágyas szobákban.
Étkezés: a túra ára 3 reggelit tartalmaz! A negyedik szálláson, Dubrovnikban nincs reggelizési lehetőség, ezt majd egy közeli kávézóban lehet pótolni! A kerékpártúrákra szendvics és innivaló (minimum 1 liter/fő) szükséges.
Csomagszállítás: a túra alatt kísérőautó viszi a csomagjainkat, nekünk csak a napi felszerelést kell a kerékpáron vinnünk.
Kerékpárszállítás: utazási irodánk biztosítja a kerékpárok szállítását Pécsrőla túra kezdőpontjára, majd vissza.
Felszerelés/Ruházat: lsd. a lap alján
Kerékpárbérlés: amennyiben nem rendelkezel saját kerékpárral, vagy nem tudod a túra kezdőpontjára szállítani, úgy lehetőség van kerékpárbérlésre. Fontos, hogy a kerékpárod megfelelő műszaki állapotban legyen! Ezen a linken megtekintheted a bérelhető bringáinkat.
Kerékpárút: Ez is egy vasútvonalról átalakított kerékpárút, ami azt jelenti, hogy nem tartalmaz nagyon meredek emelkedőket, viszont jelentős részében murvás, köves úton halad (előfordulnak nagyobb kövek is!!), ami azt jelenti, hogy csak szélesebb gumival és teleszkóppal felszerelt mountainbike a megfelelő! Ha élvezni szeretnéd az útvonalat és biztonságban tekerni, akkor jól felkészített MTB bringával gyere, semmiképpen se városi trekinggel!
Indulás a kora reggeli órákban Pécsről, a Pécs Pláza parkolójából. Ha valaki másik városból érkezik, akkor itt hagyhatja az autóját, ingyenes, biztonságos parkolóban. Mostarba kb. 550 km megtétele után a késő délutáni órákban érkezünk. A szállásunkon lepakolunk, majd elindulunk felfedezni a Balkán egyik leghangulatosabb városát. A sokat szenvedett város az Öreg-híddal a kortalanságot idézi, de a magyar segítséggel újjáépített híd bekerült az UNESCO Világörökségek közé is. Mostar, a sokat szenvedett város ismét magára talált, a történelmi városközpont ma is őrzi a törk hódoltság hangulatát a macskaköves utcácskáival, a mecsetekkel, ahol még felhangzik a müezzin imára hívó szava, és a hídhoz vezető úton kedves kis kávézók, kézművesek boltjai között sétálhatunk. Megvacsorázunk, az óváros egyik hangulatos éttermében, majd visszasétálunk a szállodába.
Egyelőre még pihennek a kerékpárok, mert először busszal utazunk Blagajba. Itt találjuk a Buna folyó bővizű, kristálytiszta forrását, és az itteni sziklafalak mellett épült Derviskolostort, Bosznia-Hercegovina egyik legfontosabb építészeti nevezetességét. Innen viszont már kerékpárral haladunk a néhai vasútvonalon, amelyet 1971-ben szüntettek meg még az egykori Jugoszláviában Tito idején, hogy most, mint a Főnixmadár hamvaiból kerékpárútként éledjen újjá. Ódon vasúti hidakon, alagutakon, murvás kavicsos utakon kanyarog az utunk. A táj a kortalanságot és a Kosturica filmek világát idézi. Következeő állomásunk Pocitelj kisvárosa. Az oszmán török világban építették ki a város erődítményrendszerét, és a hangulata ma is a török időket idézi. Az épületek szinte semmit nem változtak az évszázadok alatt, mintha egy élő skanzenban járnánk. Kézművesek árulják portékájukat. Érdemes megnézni az erődöt, felmenni a tornyokba a pazar kilátás miatt. Rálátunk a Neretva kanyargó völgyére. Caplinja a szállásunk innen már nincs messze legfeljebb egy órát töltünk még a nyeregben. A szálláson lerakjuk a kerékpárjainkat és teszünk egy buszos kirándulást a csodálatos Kravica-vízeséshez. A környező hegyekből lezúduló folyóvíz 25 méteres vízeséseket alkotva fog körbe egy idilli lagúnát, amely a Plitvicei-tavak legszebb tájaihoz mérhető. Visszatérünk a szállásra.
A mai nap a Ciro fénypontja. Capljina-t elhagyva a reggeli tartalékaiból merítkezve megcélozzuk a hegyoldalt. Ma különösen fontos, hgy vigyünk elegendő ivóvízet magunkkal, és győződjünk meg arról is, hogy a lámpáink működőképesek. Az út nagyrészt köves, kavicsos, gyönyörű régi vasúti hidakon, viaduktokon, vezet bennünket keresztül, rálátással cikk-cakkos szép völgyekre. Omladozó, szebb időket látott vasútállomások mellett zakatolunk a bringáinkkal, a sötét kivilágítatlan alagutakban előfordul, hogy élő denevérkolóniák fogadnak. Kalandos és varázslatos, mint egy film díszlete. A terep nem emelkedik vészesen, ez nnem fog nehézséget okozni, de gyakran öklömnyi kövek között kell lavírozni, ehhez alapvető és nagyon fontos a széleskerekű, jó minőségű hegyi kerékpár (mountainbike). Vékonykerekü bringával itt ne próbálkozz! Néha kicsit kitett az út, de biztonságos. Aki azonban szédülős, az itt lehet kicsit félni fog! A látvány azonban kárpótol, ez Európa egyik legszebb kerékpárútja. A Ravnói szállásunk stílusosan egy felújított, vasútállomás épületében lesz. Az ódon téglaépület ma egy felújított butikhotelként éledt újjá, remek étteremmel, a gyönyörű hercegovinai tájban, karnyújtásnyira a Vjetrenica barlangtól, a Popovo Field karsztmezőitől. A szőlővel befuttatott lugasban élvezhetjük a helyi ételeket, a sonkát, a zsákos sajtot, és az ügyesen elkészített pekahúst a helyi zöldségekkel.
A finom ravnoi reggelink után folytatjuk ezt a varázslatos utat. A kezdetekben még haladunk köves úton, de hamarosan átváltunk aszfaltra, és ez már így is marad végig. Ma tehát sokkal könnyebb terep vár ránk. A Popovoi karsztmezőkönn haladunk itt keresztül, amely valaha a folyók gyakran elárasztottak. Ennek eredményeként a falvak általában a sziklákra, száraz mészkőhegyekre épültek. Ivanica határátkelőhelyéig szinte forgalom mentes aszfaltos alsórendű úton haladunnk a Ciro nyomvonalán. A Ciró kerékpárút a nevét az egykor itt zakatoló népszerű gőzmozdonyról kapta. Időnként romos állomásépületeket, tehéncsordákat láthatunk akár az úton is. Végül a határon átkelve legurulunk Dubrovnikba, Horváthország talán legszebb városba. Marad még egy fél napunk legalább a város bejárására. Itt töltjük az estét, és élvezhetjük a búcsúzó nyár sós leheletét az arcunkon a belvárosban és vacsorázhatunk egy jót.
Reggel bepakolunk a buszba és irány vissza Pécsre. kb. 650 km Érkezés a kora esti órákban.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
A Ciro:
A Ciro – időutazás kerékpárral. A régi keskeny nyomtávú vasútvonal revitalizációja. A vasútvonal 1901-ben Osztrák-Magyar Monarchia idejében épült a Parenzánához hasonlóan. Elsősorban stratégiai katonai létesítményként építették, összekötve az Adriai-tenger déli kikötőit a hátország városaival és Közép-Európával. A keskeny nyomtávú vasút az embereket szolgálta, összekötve az országokat, régiókat, népeket és kultúrákat. Ezeknek a területeknek a népei számára ezek voltak az üdvösség vasútvonalai, jobb életet és általános haladást tettek lehetővé számukra, és a civilizáció nyomát hagyták azokon a helyeken, amelyeken a Ciro évtizedekig hajtott, üvöltött, vert, fütyült és kiengedte a gőzt. Az emberek a vágányokat csíkoknak is nevezték, a kormos gőzös húzta vonatokat pedig gemišterinek (vegyes vonatok), šnelcug-nak (gyorsvonatok) és személyinek (személyvonatok). A Ćiro becenevet közvetlenül a keskeny nyomtávú vasutak megszüntetése előtt vezették be, de a helyi lakosok körében ma elterjedt név. A keskeny nyomtávú vasutat vagy a keskeny nyomtávú Gabela - Zelenika vasutat 1976-ban szüntették meg, amikor a jugoszláv hatóságok elkezdték felszámolni az összes nem gazdaságos nyomvonalat. A keskeny nyomtávú vasút fennállása alatt öt állami rendszert élt túl. A vasútvonal kerékpárútként való újjáélesztésének ötlete a határ mindkét oldaláról közösen született meg, hogy megőrizzék ezt a történelmi vasútvonalat, mint történelmi örökséget, és új turisztikai kínálattal vonzzák a régióba az aktív turizmust kedvelőket. A projektet EU-s forrásból finanszírozták. Az új nyomvonalat „szabadtéri múzeumnak” is nevezik, mert elhagyott régi településeken, állomásokon halad át és érinti Bosznia legnagyobb barlangját, a Vjetrenica-t is. Az útvonalon található szállások, hotelek egy részét régi vasútállomásokból átalakították át, és keresztültekerhetünk rozsdás viaduktokon, sötét sziklából vájt alagutakon. Az útvonal kezdő és végpontja UNESCO világörökségi helyszín, mint a Mostari Öreg Híd, vagy Dubrovnik belvárosa. Itt találhatóak emellett a Mogorjelo római kori romjai, a Zitomislici ortodox templom és a Hutovo Blato Természeti Park.
Az ország:
A túra nagy része Bosznia-Hercegovinában vezet. Bosznia-Hercegovina területe 51 129 négyzetkilométer. Horvátországgal rendkívül hosszú, 932 km közös határa van északon és délnyugaton. Északkeletről Szerbiával, délkeletről pedig Montenegróval (Crna Gora) szomszédos. Bosznia-Hercegovina nagyrészt természetes határokkal rendelkezik, amelyeket északon a Száva, keleten a Drina, délnyugaton pedig aDinári-hegység alkot. Az ország két történelmi-földrajzi egységből, az északon elterülő, nagyobb (mintegy 42 ezer négyzetkilométert kitevő) Boszniából valamint a déli Hercegovinából áll. Mindkét rész nagyobb részben hegyvidéki terület, de a felszín jellegzetességei eltérőek.
Beutazási feltételek:
Boszniában elfogadják a személyi igazolványt, nem szükséges útlevél a beutazáshoz! A belépéshez használt úti okmánynak az országból való tervezett kilépéstől számítva 90 napig érvényesnek kell lennie.
Pénznem:
Időjárás:
Ebben az időszakban kellemes, kerékpározásra tökéletes időre lehet számítani. Sajnos esők előfordulhatnak, hiszen Bosznia egyes részei hagyományosan sok esőt kapnak, az éves csapadékátlag eléri az 1500 mm-t. Alapvetően a mediterrán éghajlat a jellemző.
Túrák nehézsége:
Maga a túra nem lenne nagyon nehéz, összesen nem megyünk többet három nap alatt, mint 150 km-t. Emelkedők természetesen vannak, de ezek meredeksége sem lehet sehol nagy, hiszen a vonatok nem tudtak volna rajta felkapaszkodni. Sajnos azonban vannak benne murvás, sőt köves szakaszok. Aki volt a Parenzánán, valami hasonlóra számíthat. Ide kell a szélesebb profilú gumi, és jól jön a teleszkóp is. Az alagutak nincsnek kivilágítva, de ellentétben a Garda-tó alagútjaival, itt nem fognak a sötétben autók száguldozni mellettünk, ennek ellenére a világítás erősen ajánlott. Egyes részeken alsórendű, alacsony forgalmú aszfaltozott utakon vezet a Ciro.
Felszerelés/Ruházat:
Szállás:
Szállásaink középkategóriájú hotelekben, vendégházakban lesznek kétágyas elhelyezéssel, többnyire külön fürdőszobával, és reggelivel.
Biztosítás:
Kötelező! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az AB-Aegon biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító általában teljes mértékben megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!
Egyéb fontos információ:
A Ciro:
A Ciro – időutazás kerékpárral. A régi keskeny nyomtávú vasútvonal revitalizációja. A vasútvonal 1901-ben Osztrák-Magyar Monarchia idejében épült a Parenzánához hasonlóan. Elsősorban stratégiai katonai létesítményként építették, összekötve az Adriai-tenger déli kikötőit a hátország városaival és Közép-Európával. A keskeny nyomtávú vasút az embereket szolgálta, összekötve az országokat, régiókat, népeket és kultúrákat. Ezeknek a területeknek a népei számára ezek voltak az üdvösség vasútvonalai, jobb életet és általános haladást tettek lehetővé számukra, és a civilizáció nyomát hagyták azokon a helyeken, amelyeken a Ciro évtizedekig hajtott, üvöltött, vert, fütyült és kiengedte a gőzt. Az emberek a vágányokat csíkoknak is nevezték, a kormos gőzös húzta vonatokat pedig gemišterinek (vegyes vonatok), šnelcug-nak (gyorsvonatok) és személyinek (személyvonatok). A Ćiro becenevet közvetlenül a keskeny nyomtávú vasutak megszüntetése előtt vezették be, de a helyi lakosok körében ma elterjedt név. A keskeny nyomtávú vasutat vagy a keskeny nyomtávú Gabela - Zelenika vasutat 1976-ban szüntették meg, amikor a jugoszláv hatóságok elkezdték felszámolni az összes nem gazdaságos nyomvonalat. A keskeny nyomtávú vasút fennállása alatt öt állami rendszert élt túl. A vasútvonal kerékpárútként való újjáélesztésének ötlete a határ mindkét oldaláról közösen született meg, hogy megőrizzék ezt a történelmi vasútvonalat, mint történelmi örökséget, és új turisztikai kínálattal vonzzák a régióba az aktív turizmust kedvelőket. A projektet EU-s forrásból finanszírozták. Az új nyomvonalat „szabadtéri múzeumnak” is nevezik, mert elhagyott régi településeken, állomásokon halad át és érinti Bosznia legnagyobb barlangját, a Vjetrenica-t is. Az útvonalon található szállások, hotelek egy részét régi vasútállomásokból átalakították át, és keresztültekerhetünk rozsdás viaduktokon, sötét sziklából vájt alagutakon. Az útvonal kezdő és végpontja UNESCO világörökségi helyszín, mint a Mostari Öreg Híd, vagy Dubrovnik belvárosa. Itt találhatóak emellett a Mogorjelo római kori romjai, a Zitomislici ortodox templom és a Hutovo Blato Természeti Park.
Az ország:
A túra nagy része Bosznia-Hercegovinában vezet. Bosznia-Hercegovina területe 51 129 négyzetkilométer. Horvátországgal rendkívül hosszú, 932 km közös határa van északon és délnyugaton. Északkeletről Szerbiával, délkeletről pedig Montenegróval (Crna Gora) szomszédos. Bosznia-Hercegovina nagyrészt természetes határokkal rendelkezik, amelyeket északon a Száva, keleten a Drina, délnyugaton pedig aDinári-hegység alkot. Az ország két történelmi-földrajzi egységből, az északon elterülő, nagyobb (mintegy 42 ezer négyzetkilométert kitevő) Boszniából valamint a déli Hercegovinából áll. Mindkét rész nagyobb részben hegyvidéki terület, de a felszín jellegzetességei eltérőek.
Beutazási feltételek:
Boszniában elfogadják a személyi igazolványt, nem szükséges útlevél a beutazáshoz! A belépéshez használt úti okmánynak az országból való tervezett kilépéstől számítva 90 napig érvényesnek kell lennie.
Pénznem:
Időjárás:
Ebben az időszakban kellemes, kerékpározásra tökéletes időre lehet számítani. Sajnos esők előfordulhatnak, hiszen Bosznia egyes részei hagyományosan sok esőt kapnak, az éves csapadékátlag eléri az 1500 mm-t. Alapvetően a mediterrán éghajlat a jellemző.
Túrák nehézsége:
Maga a túra nem lenne nagyon nehéz, összesen nem megyünk többet három nap alatt, mint 150 km-t. Emelkedők természetesen vannak, de ezek meredeksége sem lehet sehol nagy, hiszen a vonatok nem tudtak volna rajta felkapaszkodni. Sajnos azonban vannak benne murvás, sőt köves szakaszok. Aki volt a Parenzánán, valami hasonlóra számíthat. Ide kell a szélesebb profilú gumi, és jól jön a teleszkóp is. Az alagutak nincsnek kivilágítva, de ellentétben a Garda-tó alagútjaival, itt nem fognak a sötétben autók száguldozni mellettünk, ennek ellenére a világítás erősen ajánlott. Egyes részeken alsórendű, alacsony forgalmú aszfaltozott utakon vezet a Ciro.
Felszerelés/Ruházat:
Szállás:
Szállásaink középkategóriájú hotelekben, vendégházakban lesznek kétágyas elhelyezéssel, többnyire külön fürdőszobával, és reggelivel.
Biztosítás:
Kötelező! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az AB-Aegon biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító általában teljes mértékben megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!
Egyéb fontos információ: