Európa egyik legkedveltebb kerékpárútja! Mind családosok, mind hobbikerékpárosok számára könnyen teljesíthető, a Duna menti EUROVELO 6-os kerékpárút ausztriai szakasza, Passau-Bécs között. Nem túravezetést kínálunk, hiszen itt minden tökéletesen ki van táblázva, egy térkép segítségével mindenki könnyedén végig tud menni a saját, kényelmes tempójában. Viszont tapasztalatból tudjuk, hogy problémát jelent a logisztika, a csomagszállítás, adott esetben a szállások foglalása. Mi ebben segítünk. Nem kell törnöd a fejed, hogy jutsz vissza az autódhoz, hol tudsz vele parkolni egy hétig, és nem kell magaddal cipelned az összes felszerelést, aggódni, mi lesz, ha valami meghibásodik a kerékpárodon.
Normál ár |
310.000 Ft / fő
|
Előleg | 125.000 Ft / fő |
Jelentkezési határidő | 2025-05-12 |
A délelőtti órákban indulunk Budapestről a megadott gyülekező helyről Passauba. Az út 570 km és kb. 6 órát vesz igénybe. Így még lehetőségünk lesz a szállás elfoglalása után felfedezni a várost, amely három folyó találkozásánál épült. Passau 739-től egy teljes évezreden át volt a legnagyobb német püspökség központja, amelynek védőszentjéről kapta első királyunk is a nevét. Aki azonban nem klerikális élvezeteket, hanem a világiakat kedveli, a három folyó találkozásánál épült város öt sörgyárral és a kiváló bajor söröket és ételeket kínáló remek sörkertekkel is várja a turistákat. Szállás Passauban.
Az első szakaszon még bármelyik partot választhatjuk, hiszen mindkettőn vezet kerékpárút. Mi azonban inkább a bal partot javasoljuk, mert az biztonságosabb, ott nem kényszerülünk forgalmas közútra, hanem végig védett kerékpárúton kerekezhetünk. Obernzell határáig az országutat kísérő kerékpárúton haladunk, majd lassanként feltűnik Vichtenstein vára. Innen még kb. 4 km-t tekerünk a jochensteini erőműig, majd belépünk Ausztriába. Továbbra is a parti úton haladva a Haichenbach várrom alatt elérjük Au-t, ahonnan a kerékpáros komppal átkelünk a túloldalra, Schlögenbe. Innen lenyűgöző panoráma nyílik az ún. Duna-hurokra! A nézelődés után érdemes ismét kompra szállni és visszatérni a bal partra, ahol közvetlenül a Duna mentén haladhatunk. Grafenauból végig ezen az oldalon vezet a kerékpárút Obermühlig. Untermühl után a kerékpárút elkeskenyedik, és a Neuhausi vár alatti sziklás hegyoldalon folytatódik. Ezen a szakaszon esetleg le is kell szállni a kerékpárról és tolni, viszont a Neuhausi vár Felső-Ausztria legnagyobb erődítménye. Ha túljutottunk ezen a nehéz részen egy kényelmes, régen vontatóútnak használt part menti úton mehetünk Aschachig.
Ezután eldönthetjük, hogy a bal, vagy a jobb parton szeretnénk menni Linzig. A jobb parti út kicsit közelebb megy a Dunához, míg a baloldali tesz egy kis kitérőt a Dunától, szántóföldek és gyümölcsösök között Feldkirchenbe. Ottensheimig valóban jó tempót tudunk diktálni, könnyű terepen száguldhatunk. Útközben érdemes megállni a feldkircheni tavaknál és csobbanni egyet. A bal parthoz ragaszkodva egészen Linzig kerékpárúton haladhatunk, míg a jobb part Wilhering után már egy forgalmas út mentén visz be Linzbe. Linz elsősorban iparáról híres, de a történelmi városmagja azért számos látnivalót tartogat az idelátogatóknak. A város ipartelepei mentén kerekezünk az ártéri táj szélén. A Pleschinger-tónál ismét kínálkozik fürdési lehetőség, majd az árvízvédelmi gáton megyünk az abwindeni erőműig. Steyregg városkába érve megnézhetjük a XIII. századi várat és a XIV. századi plébániatemplom freskóit. Két km-re innen figyelni kell, mert el lehet tévedni a jachtkikötőnél. Mauthausen az Enns és a Duna összefolyásánál felállított vámházról kapta a nevét.
Mauthausentől a Donauradweg a bal parton vezet, ártéri tájakon tekerünk egészen a Wallsee – Mitterkirchen erőműig, ahol átkelünk a jobb partra, mert innen már a jobb parton vezet az utunk egészen Grein városkáig, amelynek fő látnivalója a kastély – a Greinburg. A következő szakaszunk - Strudengau, a Dunának az egyik legvadregényesebb része. Ma már ugyan nem állnak ki zátonyok és sziklák, amelyek a hajósok rémálmai voltak, de a hegyek közé szorult szűk folyómeder partján alig maradt hely az útnak és a vasútnak. St. Nikolánál a Duna 13 méteres mélységet ér el, amely az osztrák szakaszon a legmélyebb pont. Komolyabb emelkedővel nem kell számolnunk ezen a részen, utunk a jobb parton vezet csendes, árnyas, kellemes útvonalon.
Ybbset elhagyva bármelyik partot választhatjuk, és annak ellenére, hogy a hivatalos útvonal a bal parton vezet, mi mégis a jobb partot ajánljuk, mert több a látnivaló, és Melkig nem kell már átkelni a Dunán. A Melki apátság megtekintésére mindenképpen szánjunk időt, mert utunk egyik fénypontja lesz. Eredete a X. századig nyúlik vissza. A mai nap a legszebb az egész ausztriai Duna-menti kerékpárúton, az ún. „királyszakasz” –a túra koronája. Ma valóban az élvezeteké a főszerep, ne siessünk! A melki Duna –hídtól Kremsig a folyó bal partján részben kerékpárúton, részben gazdasági utakon vezet Wachaun keresztül az utunk. Néhány helyen igazán keskeny az út, itt ne száguldozzunk, de teljesen veszéltelen, sok család teker végig itt gyerekekkel is! Csendes falvakon keresztül haladunk az osztrák „Dunakanyarnál” és a borok kedvelői itt hódolhatnak a szenvedélyüknek, mert a wachaui borok messze földön híresek. Komoly emelkedőkre nem kell számítanunk. Az éjszakát Kremsben töltjük.
Kremset elhagyva a folyó déli – jobb partján halad a kerékpárút. Az Altenworth-i erőműnél kicsit eltávolodunk a folyótól, majd átkelünk a Traisen hídján, és követjük a folyócskát a torkolatig. Innen a Duna vontatóútján haladunk tovább, és két erőművel találkozunk útközben ismét – a dürnrohri hőerőmű és a zwentendorfi atomerőművel, amely soha nem lett üzembe helyezve. Itt már feltűnnek a bécsi erdő északi nyúlványai. Tullnt elhagyva a jobb parton haladjunk, mert itt zömében aszfaltozott kerékpárúton tekerhetünk az osztrák fővárosig. Emelkedő az egész szakaszon nincs. Bécs belvárosa is jól ellátott kerékpárutakkal, érdemes egy pár órát itt is körbetekerni, mielőtt felpakolunk az autóbuszra és elindulunk vissza Budapestre.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Európa egyik legkedveltebb kerékpárútja! Mind családosok, mind hobbikerékpárosok számára könnyen teljesíthető, a Duna menti EUROVELO 6-os kerékpárút ausztriai szakasza, Passau-Bécs között. Nem túravezetést kínálunk, hiszen itt minden tökéletesen ki van táblázva, egy térkép segítségével mindenki könnyedén végig tud menni a saját, kényelmes tempójában. Viszont tapasztalatból tudjuk, hogy problémát jelent a logisztika, a csomagszállítás, adott esetben a szállások foglalása. Mi ebben segítünk. Nem kell törnöd a fejed, hogy jutsz vissza az autódhoz, hol tudsz vele parkolni egy hétig, és nem kell magaddal cipelned az összes felszerelést, aggódni, mi lesz, ha valami meghibásodik a kerékpárodon.
Létszám: 8 fő, KIS CSOPORT!
Utazás: Budapestről/Pécsről indulva kisbusszal utazunk Németországba, Passauba, majd az utolsó napon Bécsből vissza.
Szállás: Szállásaink középkategóriájú hotelekben, vendégházakban lesznek. Egyágyas felár: 55.000 Ft/fő
Étkezés: a túra ára tartalmaz 4 alkalom reggelit! A maradék napokon lehetőségünk lesz reggel bevásárolni valahol, vagy keresni egy pékséget. A kerékpártúrákra szendvics és innivaló (minimum 1 liter/fő) szükséges. A kísérőautó kérés esetén majd bevásárol nekünk! Esténként nagyobb városokban lesz a szállás, ahol több étterem is található.
Csomagszállítás: a túra alatt kísérőautó viszi a csomagjainkat, nekünk csak a napi felszerelést kell a kerékpáron vinnünk.
Kerékpárszállítás: utazási irodánk biztosítja a kerékpárok szállítását Budapestről a túra kezdőpontjára, majd vissza.
Felszerelés/Ruházat: lsd. a lap alján
Kerékpárbérlés: amennyiben nem rendelkezel saját kerékpárral, vagy nem tudod a túra kezdőpontjára szállítani, úgy lehetőség van kerékpárbérlésre. Ezen a linken megtekintheted a bérelhető bringáinkat.
Kerékpárút: Ausztriában a kerékpáros utak nem minden szakaszon aszfaltozottak, hanem apró murvás részek is előfordulhatnak. De ezek mindig nagyon jól járhatóak és jó minőségűek, esős időben is gond nélkül lehet rajtuk közlekedni. Mi javasoljuk, hogy trekking kerékpárt hozz erre a túrára, de jó megoldás lehet az is, ha egy picit vastagabb gumival készülsz az útviszonyokra.
Túravezetés: Erre a túrára külön túravezetést nem adunk, a lényeg, hogy a kísérőautó minden problémát megold, és ha kell információval is szolgál. Minden résztvevő részletes térképet kap, és a saját tempójában tekerheti végig a szakaszokat. Így a gyorsabbaknak nem kell a lassabb tempójú kerekesekhez alkalmazkodni és viszont. A lényeg, hogy mindenki jól érezze magát, tökéletesen ki tudjon kapcsolódni, minden szervezést mi biztosítunk, nektek csak kerékpározni kell, és élvezni a táj szépségét.
A délelőtti órákban indulunk Budapestről a megadott gyülekező helyről Passauba. Az út 570 km és kb. 6 órát vesz igénybe. Így még lehetőségünk lesz a szállás elfoglalása után felfedezni a várost, amely három folyó találkozásánál épült. Passau 739-től egy teljes évezreden át volt a legnagyobb német püspökség központja, amelynek védőszentjéről kapta első királyunk is a nevét. Aki azonban nem klerikális élvezeteket, hanem a világiakat kedveli, a három folyó találkozásánál épült város öt sörgyárral és a kiváló bajor söröket és ételeket kínáló remek sörkertekkel is várja a turistákat. Szállás Passauban.
Az első szakaszon még bármelyik partot választhatjuk, hiszen mindkettőn vezet kerékpárút. Mi azonban inkább a bal partot javasoljuk, mert az biztonságosabb, ott nem kényszerülünk forgalmas közútra, hanem végig védett kerékpárúton kerekezhetünk. Obernzell határáig az országutat kísérő kerékpárúton haladunk, majd lassanként feltűnik Vichtenstein vára. Innen még kb. 4 km-t tekerünk a jochensteini erőműig, majd belépünk Ausztriába. Továbbra is a parti úton haladva a Haichenbach várrom alatt elérjük Au-t, ahonnan a kerékpáros komppal átkelünk a túloldalra, Schlögenbe. Innen lenyűgöző panoráma nyílik az ún. Duna-hurokra! A nézelődés után érdemes ismét kompra szállni és visszatérni a bal partra, ahol közvetlenül a Duna mentén haladhatunk. Grafenauból végig ezen az oldalon vezet a kerékpárút Obermühlig. Untermühl után a kerékpárút elkeskenyedik, és a Neuhausi vár alatti sziklás hegyoldalon folytatódik. Ezen a szakaszon esetleg le is kell szállni a kerékpárról és tolni, viszont a Neuhausi vár Felső-Ausztria legnagyobb erődítménye. Ha túljutottunk ezen a nehéz részen egy kényelmes, régen vontatóútnak használt part menti úton mehetünk Aschachig.
Ezután eldönthetjük, hogy a bal, vagy a jobb parton szeretnénk menni Linzig. A jobb parti út kicsit közelebb megy a Dunához, míg a baloldali tesz egy kis kitérőt a Dunától, szántóföldek és gyümölcsösök között Feldkirchenbe. Ottensheimig valóban jó tempót tudunk diktálni, könnyű terepen száguldhatunk. Útközben érdemes megállni a feldkircheni tavaknál és csobbanni egyet. A bal parthoz ragaszkodva egészen Linzig kerékpárúton haladhatunk, míg a jobb part Wilhering után már egy forgalmas út mentén visz be Linzbe. Linz elsősorban iparáról híres, de a történelmi városmagja azért számos látnivalót tartogat az idelátogatóknak. A város ipartelepei mentén kerekezünk az ártéri táj szélén. A Pleschinger-tónál ismét kínálkozik fürdési lehetőség, majd az árvízvédelmi gáton megyünk az abwindeni erőműig. Steyregg városkába érve megnézhetjük a XIII. századi várat és a XIV. századi plébániatemplom freskóit. Két km-re innen figyelni kell, mert el lehet tévedni a jachtkikötőnél. Mauthausen az Enns és a Duna összefolyásánál felállított vámházról kapta a nevét.
Mauthausentől a Donauradweg a bal parton vezet, ártéri tájakon tekerünk egészen a Wallsee – Mitterkirchen erőműig, ahol átkelünk a jobb partra, mert innen már a jobb parton vezet az utunk egészen Grein városkáig, amelynek fő látnivalója a kastély – a Greinburg. A következő szakaszunk - Strudengau, a Dunának az egyik legvadregényesebb része. Ma már ugyan nem állnak ki zátonyok és sziklák, amelyek a hajósok rémálmai voltak, de a hegyek közé szorult szűk folyómeder partján alig maradt hely az útnak és a vasútnak. St. Nikolánál a Duna 13 méteres mélységet ér el, amely az osztrák szakaszon a legmélyebb pont. Komolyabb emelkedővel nem kell számolnunk ezen a részen, utunk a jobb parton vezet csendes, árnyas, kellemes útvonalon.
Ybbset elhagyva bármelyik partot választhatjuk, és annak ellenére, hogy a hivatalos útvonal a bal parton vezet, mi mégis a jobb partot ajánljuk, mert több a látnivaló, és Melkig nem kell már átkelni a Dunán. A Melki apátság megtekintésére mindenképpen szánjunk időt, mert utunk egyik fénypontja lesz. Eredete a X. századig nyúlik vissza. A mai nap a legszebb az egész ausztriai Duna-menti kerékpárúton, az ún. „királyszakasz” –a túra koronája. Ma valóban az élvezeteké a főszerep, ne siessünk! A melki Duna –hídtól Kremsig a folyó bal partján részben kerékpárúton, részben gazdasági utakon vezet Wachaun keresztül az utunk. Néhány helyen igazán keskeny az út, itt ne száguldozzunk, de teljesen veszéltelen, sok család teker végig itt gyerekekkel is! Csendes falvakon keresztül haladunk az osztrák „Dunakanyarnál” és a borok kedvelői itt hódolhatnak a szenvedélyüknek, mert a wachaui borok messze földön híresek. Komoly emelkedőkre nem kell számítanunk. Az éjszakát Kremsben töltjük.
Kremset elhagyva a folyó déli – jobb partján halad a kerékpárút. Az Altenworth-i erőműnél kicsit eltávolodunk a folyótól, majd átkelünk a Traisen hídján, és követjük a folyócskát a torkolatig. Innen a Duna vontatóútján haladunk tovább, és két erőművel találkozunk útközben ismét – a dürnrohri hőerőmű és a zwentendorfi atomerőművel, amely soha nem lett üzembe helyezve. Itt már feltűnnek a bécsi erdő északi nyúlványai. Tullnt elhagyva a jobb parton haladjunk, mert itt zömében aszfaltozott kerékpárúton tekerhetünk az osztrák fővárosig. Emelkedő az egész szakaszon nincs. Bécs belvárosa is jól ellátott kerékpárutakkal, érdemes egy pár órát itt is körbetekerni, mielőtt felpakolunk az autóbuszra és elindulunk vissza Budapestre.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Az ország
A 83 858 km² alapterületű ország 9 önálló tartományból áll, amelyek saját tartományi kormánnyal rendelkeznek. A szövetségi törvényhozást a képviselőház és a szövetségi tanács (a parlament két kamarája) közösen végzi. Ausztria tagja az Európai Uniónak, az ENSZ-nek és a legtöbb ENSZ szervezetnek.
Ausztria csaknem 8 millió lakósából 98% német anyanyelvű. Az Ausztriában elismert hat népcsoporthoz tartozók elsősorban az országi déli és keleti részén élnek (burgenlandi horvátok, romák, szlovákok, szlovének, csehek és magyarok).
Időjárás
Ausztria a mérsékelt égövben fekszik, mégpedig a közép-európai klímazóna azon részén, ahol az óceáni és kontinentális hatás egyaránt érvényesül. A négy évszak (tavasz, nyár, ősz, tél) mindegyike tipikus hőmérsékleti értékeket és éghajlati adottságokat mutat fel.
Túrák nehézsége
Ez egy nagyon könnyű túra, amelyen a legkülönbözőbb korosztályok is végigtekernek a nyolctól a nyolcvan évesig. A Passau Bécs közötti szakasz összesen 270 km, amelyen a kilométercápák akár egy nap alatt is végigszáguldhatnak a kerékpárjaikkal. Itt azonban a táj szépsége, a családbarát környezet, a biztonság, a természeti és kulturális értékek élvezetén van a hangsúly. Az út a Duna völgyében halad, alig van emelkedős szakasza. Végig jól ki van táblázva, mindenki számára akár nyelvtudás nélkül is jól követhető, nem kell tartani az eltévedéstől.
Szükséges felszerelés:
Ruházat:
Felszerelés:
Megjegyzés:
Két alapvető kérésünk van!
Biztosítás
Erősen ajánlott! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az Alfa biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító általában teljes mértékben megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!
Az ország
A 83 858 km² alapterületű ország 9 önálló tartományból áll, amelyek saját tartományi kormánnyal rendelkeznek. A szövetségi törvényhozást a képviselőház és a szövetségi tanács (a parlament két kamarája) közösen végzi. Ausztria tagja az Európai Uniónak, az ENSZ-nek és a legtöbb ENSZ szervezetnek.
Ausztria csaknem 8 millió lakósából 98% német anyanyelvű. Az Ausztriában elismert hat népcsoporthoz tartozók elsősorban az országi déli és keleti részén élnek (burgenlandi horvátok, romák, szlovákok, szlovének, csehek és magyarok).
Időjárás
Ausztria a mérsékelt égövben fekszik, mégpedig a közép-európai klímazóna azon részén, ahol az óceáni és kontinentális hatás egyaránt érvényesül. A négy évszak (tavasz, nyár, ősz, tél) mindegyike tipikus hőmérsékleti értékeket és éghajlati adottságokat mutat fel.
Túrák nehézsége
Ez egy nagyon könnyű túra, amelyen a legkülönbözőbb korosztályok is végigtekernek a nyolctól a nyolcvan évesig. A Passau Bécs közötti szakasz összesen 270 km, amelyen a kilométercápák akár egy nap alatt is végigszáguldhatnak a kerékpárjaikkal. Itt azonban a táj szépsége, a családbarát környezet, a biztonság, a természeti és kulturális értékek élvezetén van a hangsúly. Az út a Duna völgyében halad, alig van emelkedős szakasza. Végig jól ki van táblázva, mindenki számára akár nyelvtudás nélkül is jól követhető, nem kell tartani az eltévedéstől.
Szükséges felszerelés:
Ruházat:
Felszerelés:
Megjegyzés:
Két alapvető kérésünk van!
Biztosítás
Erősen ajánlott! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az Alfa biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító általában teljes mértékben megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!