Normál ár |
218.000 Ft / fő
|
Előleg | 83.000 Ft / fő |
Jelentkezési határidő | 2022-06-20 |
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Miért válaszd ezt a túrát:
Létszám: 7-8 fő.
Utazás: kisbusszal, a kerékpárokat egy biztonságos utánfutóval szállítjuk. A csomagszállítást az egész túra során biztosítjuk.
Felszerelés/Ruházat/Időjárás: Lásd az oldal alján!
Étkezés: a részvételi díj reggelit tartalmaz, ezen felüli étkezés egyénileg.
Túravezetés: Erre a túrára külön túravezetést nem adunk, a lényeg, hogy a kísérőautó minden problémát megold. Minden résztvevő részletes térképet kap, és a saját tempójában tekerheti végig a szakaszokat. Így a gyorsabbaknak nem kell a lassabb tempójú kerekesekhez alkalmazkodni és viszont. A lényeg, hogy mindenki jól érezze magát, tökéletesen ki tudjon kapcsolódni, minden szervezést mi biztosítunk, Nektek csak kerékpározni kell és élvezni a táj szépségét!
Kerékpárbérlés: amennyiben nem rendelkezel saját kerékpárral, vagy nem tudod a túra kezdőpontjára szállítani, úgy lehetőség van kerékpárbérlésre. Már elektromos kerékpár is bérelhető nálunk! Itt megtekintheted kerékpárjainkat, kérdés esetén írj nekünk!
Kerékpárút: Az Enns kerékpárútján fogunk haladni. Ez részben aszfaltozott, részben murvás szakaszokon vezet, mint általában az osztrák folyómenti túrák. Egyes részeken kiépített kerékpárút, máshol alsórendű utakon vezet. Egyes részeken – főleg a városok előtt ill. a beszűkült folyóvölgyekben forgalommal is kell számolni! A túra bárki számára teljesíthető, aki szokott kerékpározni, nagy szintekre nem kell számítani, de egyes részeken lesznek benne enyhe emelkedők.
A kora reggeli órákban indulunk Pécsről Budapesten keresztül Schladmingba. Utunkat kisebb-nagyobb pihenőkkel megszakítva délután érkezünk az osztrák síparadicsomba, amely nyáron is számos lehetőséget biztosit a kikapcsolódásra, és csodálatos mélyzöld völgyeivel, a hósipkás Dachstein masszívum látványával felüdülést jelent testnek-léleknek egyaránt. Szállásunk egy Schladming melletti kis településen, Pruggernben lesz, itt két éjszakát töltünk.
Reggelit követően buszba ülünk és felmegyünk a Flachauwinkel-ig, az Alpok közepéig, a túra valójában az Enns és a Pleisslingbach összefolyásától indul egy hídtól. Az Enns forrása nem itt van, hanem 1750 méter magasan, amely kerékpárral nem közelíthető meg. Ez az első szakasz meglehetősen könnyű, hiszen ma közel 200 méter szintet veszítünk a 40 km-es szakaszon. Mielőtt elérnénk Radstadt 700 éves városkáját a Tandalier kastélynál elhagyjuk a kerékpárutat és a belváros felé vesszük az irányt. Radstadt kihagyhatatlan látnivalói közé tartoznak a kiváló állapotban megmaradt városfalak és tornyok, plébánia és kapucinus templom, és a falumúzeum. A városkát magunk mögött hagyva a következő megálló 20 km múlva vár ránk. Schladmingban érdemes körülnéznünk, élvezni a hely varázsát és enni egy finom süteményt az egyik cukrászda teraszán. Pihenés után egy kis emelkedővel kezdünk, át is kelünk az Enns folyócskán Haus után, és ezt az átkelést még többször megismételjük. Aich után az aszfalt is elfogy alólunk, és közvetlenül a folyó mentén haladva egy murvás úton tekerünk. Pruggernbe érünk, ahol a szállásunk van, de érdemes kicsit körülnézni, hiszen ez az egyik utolsó zárt paraszt település az Enns völgyében. Szállás a tegnapi helyen.
Pruggern települést elhagyva Niederöblarn után szép kerékpárúton haladunk egy ideig, és különösebb emelkedőre sem kell számítanunk. A táj továbbra is lenyűgöző a környező hegyekkel, és a hegyi legelőkkel, nyári szállásokkal a háttérben. Liezen előtt elhagyjuk a folyót, rátérünk egy autóútra, ahol már forgalommal is kell számolnunk. Liezen már a római birodalom idején is fontos közlekedési csomópont volt, a kedvező fekvéséből adódóan. Már abban az időben itt postaállomás létesült itt. A település gazdasági életét a középkorban egyrészt a hágón átmenő kereskedelmi forgalom, másrészt a Salberg vasércbányája határozta meg; utóbbi a 13. században már termelt. A 15. század végén a templomot gótikus stílusban átépítették és a török háborúk jelentette veszély miatt védőfallal vették körül. A plébánia 1515-ben a rottenmanni kolostor felügyelete alá került, 1614-ben pedig a falu önálló egyházközségi státuszt kapott. Innen már csak pár kilométer a következő faluig, ahol a szállásunk lesz Selzthalban.
Wengig a szakasz szinte teljesen sík, és főleg eleinte kerékpárúton haladhatunk. Admontban azonban mindenképpen be kell építenünk egy megállót. Itt található ugyanis a világ legnagyobb kolostori könyvtára, de a környezete is lenyűgöző, a meseszép fekvésű Admont körül kétezres hegyek állnak őrt szinte minden irányban, amelyek jó „belépőt” jelentenek a Gesäuse Nemzeti Park különleges világába. Az Ennstaler Alpen és az Eisenerzer Alpen koronaként ölelik körbe a völgyben megbújó, elragadó múlttal büszkélkedő osztrák települést. Gebhard salzburgi érsek nem is talált volna ideálisabb helyszínt az 1074-ben megalapított bencés kolostor számára, mint ezt a háborítatlan, csendes völgyet. Az 1770-76 között épült 72 m hosszú, kétszintes, galériás könyvtárterem nemcsak méreteivel és szépségével lenyűgöző, hanem rendkívül gazdag gyűjteményével. A 200 000 itt őrzött könyv legértékesebb kincsei a több mint 1400 kézirat és kódex, valamint az 530, 1500 előttről származó ősnyomtatvány. Innen belépünk a Gesäuse Nemzeti Parkba. Ez Ausztria harmadik legnagyobb és egyben a legfiatalabb nemzeti parkja. Admonttól idáig is csodálatos a rálátás a hegyekre szép idő esetén, ez a túra legszebb szakasza. Igaz, van benne néhány emelkedő, de a látvány bőven kárpótol bennünket. Hieflau előtt vár a buszunk, és innen már biusszal érkezünk a szállásunkra a bájos kis Grossraming városkába.
Ma egy szakaszt az Enns mentén busszal fogunk megtenni, miután itt ismét nagyobb a forgalom, és több az emelkedő. Losensteinnél térünk vissza ismét a drótszamaraink nyergébe, innen Ennsig még vár ránk néhány emelkedő az elején, de ahogy közeledünk a csodaszép Steyr városához kisímul a táj és az utak is, és hamarosan már ennek a gyönyörű barokk városnak az épületei között barangolhatunk. Steyr az Enns és az Steyr folyó találkozásánál fekszik, a macskaköves utcákkal, cukorkaszínű, barokk házakkal ékesített város, Felső-Ausztria egyik legszebb települése. A több mint 1000 éves múltra visszatekintő város különböző építészeti stílusokat vonultat fel, Európa legszebb tereit mondhatja magáénak és nincs miért szerénykednie a kulturális élet tekintetében sem. Annak ellenére, hogy Steyr újabb részei Ausztria iparosodottabb szegletei közé tartoznak, a városnak példamutató módon sikerült megőriznie nemcsak építészeti örökségét, de hagyományait is. Mai utunk végpontja Steyrtől alig több mint 15 km, Enns előtt egy kis településen lesz. Ha valaki még érez erőt magában elkerekezhet az innen kb. 5 km-re lévő Enns városáig. Annak ellenére, hogy az ország legidősebb városa – 1212-ben kapott városi rangot, itt kevesebb a látnivaló, mint Steyr-ben, de egy séta erejéig mindenképpen megéri megnézni.
A mai napon összepakolunk, majd elindulunk haza Budapestre és Pécsre.
Az ország:
A 83 858 km² alapterületű ország 9 önálló tartományból áll, amelyek saját tartományi kormánnyal rendelkeznek. A szövetségi törvényhozást a képviselőház és a szövetségi tanács (a parlament két kamarája) közösen végzi. Ausztria tagja az Európai Uniónak, az ENSZ-nek és a legtöbb ENSZ szervezetnek. Ausztria csaknem 8 millió lakosából 98% német anyanyelvű. Az Ausztriában elismert hat népcsoporthoz tartozók elsősorban az országi déli és keleti részén élnek (burgenlandi horvátok, romák, szlovákok, szlovének, csehek és magyarok).
Időjárás:
Ausztria a mérsékelt égövben fekszik, mégpedig a közép-európai klímazóna azon részén, ahol az óceáni és kontinentális hatás egyaránt érvényesül. A négy évszak (tavasz, nyár, ősz, tél) mindegyike tipikus hőmérsékleti értékeket és éghajlati adottságokat mutat fel.
Túrák nehézsége:
A túra az Enns kerékpárutat követi. Ez a kerékpárút a folyómenti kerékpárutak közül a közepesen nehéz kategóriába tartozik, ezért azoknak ajánljuk, akik szoktak kerékpározni, mert itt számíthatunk emelkedőkre is, és egy szakaszon az autóúton vezet a kerékpárút. Igaz, hogy ez egy valóban látványos szakasz, de aki úgy érzi, hogy sok neki, annak lehetőséget biztosítunk Hieflau-nál beszállni az autóbuszba! Itt ugyanis van egy nehéz szakasz! Ugyanilyen megfontolásból egy szakaszt St Gallen és Losenstein között át is buszozunk.
Szükséges felszerelés:
Ruházat:
Felszerelés:
Az Enns kerékpárútja az Óperencián is túl:
Az Enns kerékpárút Stájerország talán legszebb kerékpárútja, amely az Alpok csodálatos hósipkás hegyeit, romantikus völgyeit kötik össze a Dunával, valamint a Steyr folyóval az összefolyásnál az egyik legbájosabb városkával Steyr-el és Enns városával, amely Ausztria legősibb városa is egyben. Nem maradhat ki az aktív turizmusáról ismert síközpont Schladming sem, vagy a fantasztikus könyvtárral rendelkező Admont és a Gesäuse szurdokvölgyéről híres nemzeti parkja. Ilyen látnivalók várják az Enns mentén a Dunáig kerékpározó turistákat.
Az Enns folyó a Duna egyik mellékfolyója, 254 km-es hosszal.
Magyar vonatkozása is van a folyó nevének, mivel kapcsolatba került az „Óperenciás tengeren is túl“ kifejezéssel, amely az egyik legtöbbet vitatott állandósult szókapcsolat, mesei sztereotípia, népmesei szólás. Az Óperencia Felső-Ausztria tartomány német nevének (Österreich ob der Enns, vagyis az Enns folyó feletti Ausztria, ugyanis Alsó- és Felső-Ausztria határa a Duna jobb parti részen az Enns folyó volt) félrehallásával kapta nevét. A magyar népmesék valószínűsítik azt a feltevést, hogy azoknak a magyar nyelvű katonáknak a számára, akik itt állomásoztak, az "Óperenciás tengert" a salzkammerguti tavak jelentették.
Makkay János szerint az Óperencia, Óperenciás-tenger kifejezés az avarok révén került a magyar nyelvbe.
„A kései avarok országának gyepűhatárai pedig hosszú ideig egészen az Enns folyó dunai torkolatáig terjedtek: az Alpok hóval-jéggel fedett üveghegyei mellett található mesebeli Óperenciáig. Az Árpádok országának egykori nyugati széle korábban két évszázadig szolgált gyepűhatárként az avarok birodalma és a kelet felé igyekvő germánok, bajorok, frankok között. A mesebeli meghatározás – túl az Óperenciás-tengeren, az Üveghegyeken is túl – az avar kori magyarság nyelvén az Enns menti országhatáron túlit, a naplemente felé eső idegen messzeséget jelentette. Innen, az avarság korából maradt meg a magyar nyelvben az Óperenciás-tenger emlékezete, hiszen az Árpádok hatalma sohasem terjedt ki tartósan az Enns folyóig. Ez a kifejezés – Óperenciás-tenger – és értelmezése kizárólag a régi magyar nyelv fordulata, semmilyen más nyelvnek nem lehetett felfedezése, és semmilyen más nyelven nincs sem értelme, sem jelentése vagy megfejtése. Éppen úgy, mint Bécs város nevének sincs: Vindobona magyar neve németül nem jelent semmit.”
Szállás:
Szállásaink középkategóriájú hotelekben, vendégházakban lesznek. A szállások megfelelnek a hasonló kategóriájú magyar szálláshelyeknek.
Biztosítás:
Utazási szerződésünk értelmében minden utasunknak rendelkeznie kell balesetbiztosítással. Nem kötelező irodánknál kötni, de célszerű az általunk javasolt AEGON betegség-, baleset-, poggyász-, és kerékpár biztosítást választani.
Felhívjuk figyelmedet, hogy amennyiben utazást megelőzően baleset, betegség, továbbá házastárs, élettárs, szülő és kiskorú gyermek balesete vagy súlyos betegsége, továbbá jelentős értékű káresemény (tűz, elemi kár, harmadik személy által okozott bűncselekmény) végett az utazáson nem tudna részt venni, úgy a Biztosító csak abban az esetben téríti meg az utazás árát, ha az Utas az utazásra való jelentkezéssel egy időben utazási irodánknál útlemondási biztosítást köt!
Megjegyzés:
Két alapvető kérésünk van! Kérünk mindenkit, hogy a többi utas érdekében is maximum két darab táskát hozzon mindenki magával, lehetőleg nem meghaladva a 20 kg-ot! A másik, hogy kérjük a kosaras és a túrázásra alkalmatlan műszaki állapotban lévő kerékpárok mellőzését! Részben nem fogjuk tudni ezeket megfelelően felrakni a kerékpárszállító utánfutóra a kosár miatt, részben arra nincs kapacitásunk, hogy teljes nagyjavítást végezzünk a kerékpáron (fékek, gumik állapota stb). Ez esetben inkább béreljetek tőlünk kerékpárt!