A kora reggeli órákban indulunk Budapestről az osztrák Alpokban lévő Imst városába.
Busszal továbbmegyünk a svájci határ közelébe Pfunds településig, a városka múzeuma egy 14. századi parasztházban található. Az út nagy része a mai nap folyamán aszfaltozott úton halad, ez már Tirol – Ausztria. Landeck, a kerület székhelye a természeti park szélén helyezkedik el, 817 méteres tengerszint feletti magasságban. Tehát az indulási pontunktól már 1000 métert jöttünk lefelé a folyót követve. A vár 1290 körül épült közvetlenül a régi római út, a Claudia Augusta mentén. Innen aszfaltozott, javarészt a forgalomtól védett kerékpárúton tekerhetünk, élvezve a táj szépségét. Imst egy kis letérő az útról, a Gurgl folyócska torkolatától felfelé. A szállásunk ugyanott lesz, ahol tegnap.
Ma is főként aszfaltozott úton tekerünk, gyakran kerékpárúton, néha alsóbbrendű utakon. Stams - Melk mellett - az egyik leghíresebb kolostor Ausztriában. A ciszterciták kolostorának két hagymakupolája már messziről feltűnik, érdemes megállni, megpihenni és bekukkantani a kolostorba. Innsbruckba, Tirol fővárosába kora délután érkezünk, a város egyik jelképe a kis utcákkal, régi házakkal tarkított óvárosban álló aranytető (Goldenes Dach), amely a 15. században épült. A császár és felesége egykoron az erkélyéről figyelte a főtér eseményeit. A ház falát festmények borítják, 2657 aranyozott sárgaréz lap fedi a tetejét. Az óvárosban magasodik a rokokó stílusú Hofburg palota, amelyben megnézhetjük a császári portrékkal díszített nagytermet, lakosztályt, kápolnát, sétálhatunk gyönyörű kertjében.
Egy jó tiroli reggelit követően nekikezdünk a mai túrának az Inn-mentén. Az Olimpiai falut érintve Hall irányába hagyjuk el Innsbruckot, és megérkezünk Tirol, sőt egész Ausztria egyik legépebben megőrződött középkori kisvárosába. A középkorban Európa egyik leggazdagabb városának számító, késő gótikus városképét hűen megőrző Hall fekvése éppolyan festői, mint Innsbrucké, múltja szorosan összefügg a közeli Hall-völgyben (Halltal) a XIII. századtól egészen 1967-ig működő sóbányászattal. A hegyekből lehozott fehér aranyat itt az Inn parti kikötőkben tették hajókra, a város a sókereskedelem fellegváraként hatalmas jelentőségre tett szert, a XV. században alapított ezüstpénzverde pedig a régió leggazdagabb városává emelte. A XIX. századi ipari forradalom elkerülte a városkát, így szinte tökéletesen őrződött meg gótikus és barokk városképe. Itt keresztezzük a még mindig hegyipatakra emlékeztető Innt, és folytatjuk utunkat Wattensen keresztül Schwazig, újra a folyó bal partján. Wattensben a Swarovski kristályvilága jelent különleges látványosságot. 1995-ben a fantázia, a kreativitás és a játékosság különleges helyszíneként született meg, a Swarovski cég fennállásának 100 éves jubileumára. A Kristályvilágot André Heller osztrák médiaművész álmodta meg. A hatalmas „óriás” körül, amely a Kristályvilág bejáratát őrzi, egy 7,5 hektáros park terül el, amely számtalan attrakciót rejt magában. Schwaz volt a középkori Európa ezüstmetropolisa, Tirol legjelentősebb városa. Jelentős ezüst- és rézbányák működtek. A bányát most is látogathatjuk, ha szakítunk rá időt. Egy 90 perces vezetés keretében ismerhetjük meg a bányászok eszközeit, az itt előforduló ásványokat. Az egészen a középkorig visszatekintő érdekes időutazás bányavonatozással kezdődik, amellyel lejuthatunk a hegy gyomrába, az ezüstbányába. Megcsodálhatjuk az egykor annyira áhított fakóércet és a híres schwazi vízemelőművet, a technika akkori csodáját.
A bányalátogatás elején minden látogató védőöltözéket kap, amely tartalmaz védőköpenyt és egy sisakot. (Belépő: 15 EUR). Van itt azonban már is, egy rövid kis kirándulással a közelben lévő Stansból a Wolfsklammot (farkas-szurdok) nézhetjük meg először. Közvetlenül a falu közepén kezdődik a bejárata, a Stans-patak fölött. Gyalogutak fölött, sziklás kanyonok között halad a Wolsklamm, St. Georgenberg irányába, Tirol legrégebbi zarándokútja felé. Vadromantikus sziklások, zúgó vízesések és csodálatos panoráma várja a túrázókat az egészséges friss hegyi levegőn, mely egy igazi természeti élmény mindenki számára (belépő 3,5 EUR). Innen tovább tekerhetünk a híres Tratzberg várkastélyába, amely Európa legszebb késő gótikus várkastélyainak egyike. A kastélyban nyolc nyelven, köztük magyarul is tartanak idegenvezetést (német, angol, olasz, francia, holland, spanyol, japán és magyar nyelven). A turistákat a Tratzberg express kisvonat viszi fel a parkolóból az épületig. Korhű ruhába öltözött személyzettel találkozhatunk a váskastélyban; I. Miksa császár, a híres Fuggerek és más történelmi személyiségek mesélnek és vezetik végig a látogatókat az egykori lakóhelyük csodás termein. A kitérő után visszatérünk az Inn-völgyébe, és hamarosan befutunk a Strass-ba a Zillertal (Ziller-völgyének) bejáratához. Az eseménydús nap után itt hajtjuk álomra fejünket.
A mai távunk sem lesz több a tegnapinál, és az út sem lesz nehezebb semmivel. Ezúttal Kufstein a célunk, amely talán a magyar történelmet ismerők számára nem hangzik vonzónak, de városka Tirol egyik igazi gyöngyszeme. Az útvonalunkon több érdekes kastély is található, mintha a Loire-völgyében járnánk. Először a nehezen kimondható nevű Kropfsberg romja tűnik fel. Kropfsberg őrtornyában állítólag az egykor öngyilkosságot elkövető gróf szelleme kísért mind a mai napig, és kegyetlenül elbánik mindenkivel, aki háborgatni merészeli. Innen hamarosan a Lipperheide (Neumatzen) kastély következik, majd a Lichtenwerth vára és Matzen kastélya következik. Utóbbiban luxushotelt, éttermet és kávézót rendeztek be. Egy kávét érdemes itt elfogyasztani, mielőtt folytatnánk utunkat a legkisebb osztrák városka a kb. 100 lakosú Rattenbergbe. 1254-ben egy oklevélben említették először a település nevét, de valószínűleg ennél sokkal régebbi. Manapság a turisták látogatják meg a települést, sétálnak középkori kicsiny utcáin, gyönyörködnek szépen felújított épületekben, vásárolnak a boltokban. Kufstein már vár ránk, szerencsére már nem a várbörtön, amelyben számos híres magyar ember is megfordult akarata ellenére. Kazinczy Ferenc, Teleki Blanka, Rózsa Sándor „élvezhette” az itteni „vendégszeretet a Császár toronyban lévő cellákban. A torony jelenleg múzeumként működik, ahol megtekinthetünk egy kiállítást az itt raboskodó történelmi alakokról. A vár másik tornyában, a Polgártoronyban található a Hősök orgonája, amely a világ legnagyobb szabadtéri orgonája. A hangszer az első világháború hőseinek állít emléket. A várba siklóval, lifttel, és gyalogosan (hossza lépcsőzéssel) is feljuthatunk. Utazás haza Budapestre a délutáni órákban, érkezés este Budapestre.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Létszám: 7-8 fő, KIS CSOPORT!
Fontos!: az utazás árát 410 Ft/1 EUR árfolyamig tudjuk tartani! Amennyiben az utazást megelőző 10. napon az árfolyam ezt meghaladja, akkor árkorrekcióra kényszerülhetünk.
Utazás: Pécsről/Budapestről indulva kisbusszal utazunk Imstbe, majd az utolsó napon Kufsteinből vissza Budapestre/Pécsre.
Szállás: igényes hotelben/vendégházban, 2 ágyas szobákban, saját fürdőszobával
Étkezés: a túra ára két alkalommal tartalmaz reggelit! A többi reggelen közeli pékségben, boltokban lesz lehetőség bevásárolni. A kerékpártúrákra szendvics és innivaló (minimum 1 liter/fő) szükséges. Esténként nagyobb városokban lesz a szállás, ahol több étterem is található, így a vacsorára sem lesz gondunk.
Csomagszállítás: a túra alatt kísérőautó viszi a csomagokat így a kerékpáron csak a napi felszerelést kell vinni
Kerékpárszállítás: utazási irodánk biztosítja a kerékpárok szállítását Pécsről/Budapestről a túra kezdőpontjára, majd vissza.
Felszerelés/Ruházat: lsd. a lap alján
Kerékpárbérlés: amennyiben nem rendelkezel saját kerékpárral, vagy nem tudod a túra kezdőpontjára (Budapest) szállítani, úgy lehetőség van kerékpárbérlésre. Itt megtekintheted kerékpárjainkat, kérdés esetén írj nekünk!
Kerékpárút: Ez az Inn menti kerékpárút egy nagyon jól kiépített, jelzett folyó menti túra. Svájcban és Ausztriában az aszfaltozott szakaszok mellett gyakran találkozhatunk murvás, köves szakaszokkal, amitől nem kell megijedni, mert nagyon jól járhatóak, szépen karbantartott utak. De érdemes vastagabb, erősebb kiképzésű gumikkal készülni ezekre a szakaszokra, mert esősebb, nedvesebb időben csúszósabb, rázósabb is lehet.
Túravezetés: Erre a túrára külön túravezetést nem adunk, a lényeg, hogy a kísérőautó minden problémát megold. Minden résztvevő részletes térképet kap, és a saját tempójában tekerheti végig a szakaszokat. Így a gyorsabbaknak nem kell a lassabb tempójú kerekesekhez alkalmazkodni és viszont. A lényeg, hogy mindenki jól érezze magát, tökéletesen ki tudjon kapcsolódni, minden szervezést mi biztosítunk, Nektek csak kerékpározni kell és élvezni a táj szépségét!
A kora reggeli órákban indulunk Budapestről az osztrák Alpokban lévő Imst városába.
Busszal továbbmegyünk a svájci határ közelébe Pfunds településig, a városka múzeuma egy 14. századi parasztházban található. Az út nagy része a mai nap folyamán aszfaltozott úton halad, ez már Tirol – Ausztria. Landeck, a kerület székhelye a természeti park szélén helyezkedik el, 817 méteres tengerszint feletti magasságban. Tehát az indulási pontunktól már 1000 métert jöttünk lefelé a folyót követve. A vár 1290 körül épült közvetlenül a régi római út, a Claudia Augusta mentén. Innen aszfaltozott, javarészt a forgalomtól védett kerékpárúton tekerhetünk, élvezve a táj szépségét. Imst egy kis letérő az útról, a Gurgl folyócska torkolatától felfelé. A szállásunk ugyanott lesz, ahol tegnap.
Ma is főként aszfaltozott úton tekerünk, gyakran kerékpárúton, néha alsóbbrendű utakon. Stams - Melk mellett - az egyik leghíresebb kolostor Ausztriában. A ciszterciták kolostorának két hagymakupolája már messziről feltűnik, érdemes megállni, megpihenni és bekukkantani a kolostorba. Innsbruckba, Tirol fővárosába kora délután érkezünk, a város egyik jelképe a kis utcákkal, régi házakkal tarkított óvárosban álló aranytető (Goldenes Dach), amely a 15. században épült. A császár és felesége egykoron az erkélyéről figyelte a főtér eseményeit. A ház falát festmények borítják, 2657 aranyozott sárgaréz lap fedi a tetejét. Az óvárosban magasodik a rokokó stílusú Hofburg palota, amelyben megnézhetjük a császári portrékkal díszített nagytermet, lakosztályt, kápolnát, sétálhatunk gyönyörű kertjében.
Egy jó tiroli reggelit követően nekikezdünk a mai túrának az Inn-mentén. Az Olimpiai falut érintve Hall irányába hagyjuk el Innsbruckot, és megérkezünk Tirol, sőt egész Ausztria egyik legépebben megőrződött középkori kisvárosába. A középkorban Európa egyik leggazdagabb városának számító, késő gótikus városképét hűen megőrző Hall fekvése éppolyan festői, mint Innsbrucké, múltja szorosan összefügg a közeli Hall-völgyben (Halltal) a XIII. századtól egészen 1967-ig működő sóbányászattal. A hegyekből lehozott fehér aranyat itt az Inn parti kikötőkben tették hajókra, a város a sókereskedelem fellegváraként hatalmas jelentőségre tett szert, a XV. században alapított ezüstpénzverde pedig a régió leggazdagabb városává emelte. A XIX. századi ipari forradalom elkerülte a városkát, így szinte tökéletesen őrződött meg gótikus és barokk városképe. Itt keresztezzük a még mindig hegyipatakra emlékeztető Innt, és folytatjuk utunkat Wattensen keresztül Schwazig, újra a folyó bal partján. Wattensben a Swarovski kristályvilága jelent különleges látványosságot. 1995-ben a fantázia, a kreativitás és a játékosság különleges helyszíneként született meg, a Swarovski cég fennállásának 100 éves jubileumára. A Kristályvilágot André Heller osztrák médiaművész álmodta meg. A hatalmas „óriás” körül, amely a Kristályvilág bejáratát őrzi, egy 7,5 hektáros park terül el, amely számtalan attrakciót rejt magában. Schwaz volt a középkori Európa ezüstmetropolisa, Tirol legjelentősebb városa. Jelentős ezüst- és rézbányák működtek. A bányát most is látogathatjuk, ha szakítunk rá időt. Egy 90 perces vezetés keretében ismerhetjük meg a bányászok eszközeit, az itt előforduló ásványokat. Az egészen a középkorig visszatekintő érdekes időutazás bányavonatozással kezdődik, amellyel lejuthatunk a hegy gyomrába, az ezüstbányába. Megcsodálhatjuk az egykor annyira áhított fakóércet és a híres schwazi vízemelőművet, a technika akkori csodáját.
A bányalátogatás elején minden látogató védőöltözéket kap, amely tartalmaz védőköpenyt és egy sisakot. (Belépő: 15 EUR). Van itt azonban már is, egy rövid kis kirándulással a közelben lévő Stansból a Wolfsklammot (farkas-szurdok) nézhetjük meg először. Közvetlenül a falu közepén kezdődik a bejárata, a Stans-patak fölött. Gyalogutak fölött, sziklás kanyonok között halad a Wolsklamm, St. Georgenberg irányába, Tirol legrégebbi zarándokútja felé. Vadromantikus sziklások, zúgó vízesések és csodálatos panoráma várja a túrázókat az egészséges friss hegyi levegőn, mely egy igazi természeti élmény mindenki számára (belépő 3,5 EUR). Innen tovább tekerhetünk a híres Tratzberg várkastélyába, amely Európa legszebb késő gótikus várkastélyainak egyike. A kastélyban nyolc nyelven, köztük magyarul is tartanak idegenvezetést (német, angol, olasz, francia, holland, spanyol, japán és magyar nyelven). A turistákat a Tratzberg express kisvonat viszi fel a parkolóból az épületig. Korhű ruhába öltözött személyzettel találkozhatunk a váskastélyban; I. Miksa császár, a híres Fuggerek és más történelmi személyiségek mesélnek és vezetik végig a látogatókat az egykori lakóhelyük csodás termein. A kitérő után visszatérünk az Inn-völgyébe, és hamarosan befutunk a Strass-ba a Zillertal (Ziller-völgyének) bejáratához. Az eseménydús nap után itt hajtjuk álomra fejünket.
A mai távunk sem lesz több a tegnapinál, és az út sem lesz nehezebb semmivel. Ezúttal Kufstein a célunk, amely talán a magyar történelmet ismerők számára nem hangzik vonzónak, de városka Tirol egyik igazi gyöngyszeme. Az útvonalunkon több érdekes kastély is található, mintha a Loire-völgyében járnánk. Először a nehezen kimondható nevű Kropfsberg romja tűnik fel. Kropfsberg őrtornyában állítólag az egykor öngyilkosságot elkövető gróf szelleme kísért mind a mai napig, és kegyetlenül elbánik mindenkivel, aki háborgatni merészeli. Innen hamarosan a Lipperheide (Neumatzen) kastély következik, majd a Lichtenwerth vára és Matzen kastélya következik. Utóbbiban luxushotelt, éttermet és kávézót rendeztek be. Egy kávét érdemes itt elfogyasztani, mielőtt folytatnánk utunkat a legkisebb osztrák városka a kb. 100 lakosú Rattenbergbe. 1254-ben egy oklevélben említették először a település nevét, de valószínűleg ennél sokkal régebbi. Manapság a turisták látogatják meg a települést, sétálnak középkori kicsiny utcáin, gyönyörködnek szépen felújított épületekben, vásárolnak a boltokban. Kufstein már vár ránk, szerencsére már nem a várbörtön, amelyben számos híres magyar ember is megfordult akarata ellenére. Kazinczy Ferenc, Teleki Blanka, Rózsa Sándor „élvezhette” az itteni „vendégszeretet a Császár toronyban lévő cellákban. A torony jelenleg múzeumként működik, ahol megtekinthetünk egy kiállítást az itt raboskodó történelmi alakokról. A vár másik tornyában, a Polgártoronyban található a Hősök orgonája, amely a világ legnagyobb szabadtéri orgonája. A hangszer az első világháború hőseinek állít emléket. A várba siklóval, lifttel, és gyalogosan (hossza lépcsőzéssel) is feljuthatunk. Utazás haza Budapestre a délutáni órákban, érkezés este Budapestre.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
A 83 858 km² alapterületű ország 9 önálló tartományból áll, amelyek saját tartományi kormánnyal rendelkeznek. A szövetségi törvényhozást a képviselőház és a szövetségi tanács (a parlament két kamarája) közösen végzi. Ausztria tagja az Európai Uniónak, az ENSZ-nek és a legtöbb ENSZ szervezetnek.
Ausztria csaknem 8 millió lakósából 98% német anyanyelvű. Az Ausztriában elismert hat népcsoporthoz tartozók elsősorban az országi déli és keleti részén élnek (burgenlandi horvátok, romák, szlovákok, szlovének, csehek és magyarok).
Ausztria és Svájc egyaránt a mérsékelt égövben fekszik, mégpedig a közép-európai klímazóna azon részén, ahol az óceáni és kontinentális hatás egyaránt érvényesül. A négy évszak (tavasz, nyár, ősz, tél) mindegyike tipikus hőmérsékleti értékeket és éghajlati adottságokat mutat fel. A hegyvidékeken amerre járunk még nyáron is lehet hűvösebb, esősebb idő, ezért erre mindenképpen készüljünk megfelelő felszereléssel, hiszen - "nincs rossz idő, csak rossz felszerelés".
Ez közepesen nehéz túra, ennek ellenére minden korosztály képviselőivel találkozhatunk az úton, tehát nem teljesíthetetlen. Vannak benne néha emelkedős szakaszok, de ha arra gondolunk, hogy a kezdőpont 1800 méter magasan van, míg Innsbruck a túra vége már 600 méter alatt, a több mint 1200 méter szintcsökkenés önmagáért beszél. A Svájci és a Tiroli hegyi tájak látványa pedig biztosan minden fáradtságot megér. Az útvonal végig jól ki van táblázva, mindenki számára akár nyelvtudás nélkül is jól követhető, nem kell tartani az eltévedéstől. Igyekeztünk a távokat egyforma napi kb. 50-60 km-es szakaszokra osztani, ami egy ilyen lejtős terepen az alkalmi tekerési tapasztalattal rendelkező kerékpárosoknak sem fog gondot okozni. Egyes murvás szakaszokon szükséges kicsit nagyobb figyelem a lejtőkön.
Ruházat:
Felszerelés:
A kerékpár:
Elsősorban jó műszaki állapotban legyen a bringád, fékek jól fogjanak, a váltó jól működjön, és a lánc se legyen túlságosan megnyúlva. Ez a saját biztonságod miatt is fontos. Vannak emelkedők, ahol kell a váltó és lejtők, ahol meg kell tudnod állni. A murvás szakaszra nem árt a szélesebb profil, bár egy jó trekking kerékpárral a túra teljesíthető, nem kell feltétlenül Monti. A bevásárlókosaras kis városi bringádat inkább ne hozd. Nehezen pakolható, és csak a gond lesz vele. Tőlünk tudsz montit bérelni szükség esetén. Ha úgy érzed, hogy fizikailag nem vagy top-on, elektromos kerékpárt is tudsz tőlünk bérelni, azzal az emelkedők sem fognak gondot okozni, ha okosan használod, és beosztod az akkumulátor erejét. Végszükség esetén a busz fel tud venni, ha mégis nagyon elfáradnál, bár a táj szépsége ezt feledtetni tudja veled, ha valóban meg akarod csinálni ezt a túrát, és fejben(!) rendben vagy kortól, nemtől függetlenül!
Erősen ajánlott! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az Alfa biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító általában teljes mértékben megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!
A 83 858 km² alapterületű ország 9 önálló tartományból áll, amelyek saját tartományi kormánnyal rendelkeznek. A szövetségi törvényhozást a képviselőház és a szövetségi tanács (a parlament két kamarája) közösen végzi. Ausztria tagja az Európai Uniónak, az ENSZ-nek és a legtöbb ENSZ szervezetnek.
Ausztria csaknem 8 millió lakósából 98% német anyanyelvű. Az Ausztriában elismert hat népcsoporthoz tartozók elsősorban az országi déli és keleti részén élnek (burgenlandi horvátok, romák, szlovákok, szlovének, csehek és magyarok).
Ausztria és Svájc egyaránt a mérsékelt égövben fekszik, mégpedig a közép-európai klímazóna azon részén, ahol az óceáni és kontinentális hatás egyaránt érvényesül. A négy évszak (tavasz, nyár, ősz, tél) mindegyike tipikus hőmérsékleti értékeket és éghajlati adottságokat mutat fel. A hegyvidékeken amerre járunk még nyáron is lehet hűvösebb, esősebb idő, ezért erre mindenképpen készüljünk megfelelő felszereléssel, hiszen - "nincs rossz idő, csak rossz felszerelés".
Ez közepesen nehéz túra, ennek ellenére minden korosztály képviselőivel találkozhatunk az úton, tehát nem teljesíthetetlen. Vannak benne néha emelkedős szakaszok, de ha arra gondolunk, hogy a kezdőpont 1800 méter magasan van, míg Innsbruck a túra vége már 600 méter alatt, a több mint 1200 méter szintcsökkenés önmagáért beszél. A Svájci és a Tiroli hegyi tájak látványa pedig biztosan minden fáradtságot megér. Az útvonal végig jól ki van táblázva, mindenki számára akár nyelvtudás nélkül is jól követhető, nem kell tartani az eltévedéstől. Igyekeztünk a távokat egyforma napi kb. 50-60 km-es szakaszokra osztani, ami egy ilyen lejtős terepen az alkalmi tekerési tapasztalattal rendelkező kerékpárosoknak sem fog gondot okozni. Egyes murvás szakaszokon szükséges kicsit nagyobb figyelem a lejtőkön.
Ruházat:
Felszerelés:
A kerékpár:
Elsősorban jó műszaki állapotban legyen a bringád, fékek jól fogjanak, a váltó jól működjön, és a lánc se legyen túlságosan megnyúlva. Ez a saját biztonságod miatt is fontos. Vannak emelkedők, ahol kell a váltó és lejtők, ahol meg kell tudnod állni. A murvás szakaszra nem árt a szélesebb profil, bár egy jó trekking kerékpárral a túra teljesíthető, nem kell feltétlenül Monti. A bevásárlókosaras kis városi bringádat inkább ne hozd. Nehezen pakolható, és csak a gond lesz vele. Tőlünk tudsz montit bérelni szükség esetén. Ha úgy érzed, hogy fizikailag nem vagy top-on, elektromos kerékpárt is tudsz tőlünk bérelni, azzal az emelkedők sem fognak gondot okozni, ha okosan használod, és beosztod az akkumulátor erejét. Végszükség esetén a busz fel tud venni, ha mégis nagyon elfáradnál, bár a táj szépsége ezt feledtetni tudja veled, ha valóban meg akarod csinálni ezt a túrát, és fejben(!) rendben vagy kortól, nemtől függetlenül!
Erősen ajánlott! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az Alfa biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító általában teljes mértékben megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!