Azért, mert az Isztria már önmagában is csodálatos, mind kulturális, szempontból, mind tájilag. Ezt tetézzük azzal, hogy a legizgalmasabb horvát kerékpárúton haladhatsz, egy felhagyott vasútvonal - a híres Parenzana - mentén. A keskeny nyomtávú vasút a Monarchia idején épült eredetileg az olaszországi Trieszttől egészen a horvátországi Porecig tartott, összesen 138 km-t kanyarogva, viaduktokon, alagutakon át, kiváló borvidékeken, olajfa ültetvények mentén, fügével és ciprusokkal szegélyezett városkákat érintve. Mi ebből a legszebb, Koper-Porec szakaszt járjuk be a túra során.
Normál ár |
159.000 Ft / fő
|
Előleg | 65.000 Ft / fő |
Jelentkezési határidő | 2025-03-31 |
Előfoglalási ár |
149.000 Ft / fő |
Előleg | 60.000 Ft / fő |
Előfoglalási határidő | 2025-02-28 |
A kora hajnali órákban indulunk Budapestről, a megadott gyülekező helyről Koperba (Capodistria). Az út 580 km és megállókkal kb. 6-7 órát vesz igénybe. Koper ősi város, ma Szlovénia legfontosabb tengeri kikötője. Érkezés után lepakoljuk a kerékpárokat és mindenki csak a napi szükséges csomagját viszi magával. Érdemes Koper belvárosát egy kicsit felfedezni, a régi sikátoros utcák megadják az alaphangulatot a túránkra. Ezután a tengerpartot követve elindulunk a híres Parenzanan, a Monarchia idején épített vasútvonal helyén épített kerékpárúton. Eleinte a tengerpart mentén haladunk, hamarosan áttekerünk az egész szakasz leghosszabb alagútján, felülről rálátunk Portoroz Francia Riverát idéző üdülőhelyére, majd Secovlje híres sólepárlói mellett haladunk. Néha figyelnünk kell, mert ha elvétjük a táblákat, a forgalmas autóútra kerülhetünk. Ahogy áthaladunk a horvát határon, elkezdjük az emelkedést immár murvás földúton Buje irányába. Buje a mai szállásunk 4010 éven keresztül velencei fennhatóság alatt állt, ezért, aki itt elindul a kis sikátoros meredek utcák gyalogos felfedezésére, úgy érzi, mintha Toscana-ban járna.
A második napunkat rögtön egy nagyon kíméletes emelkedővel kezdjük Groznjan városkáig. Itt még Buje-nél is erősebben érezhető az itáliai hatás, mintha egy észak-olasz kisvárosban járnánk. A város mégis éppen a Monarchia idején a kisvasút építésének köszönhette fejlődését. Ma Isztria Szentendréjének nevezik, számos művészstúdió található itt, híres zenei fesztiválokat rendeznek. Innen nagyon sokáig tekernünk sem kell, mert egy 100 méteres emelkedőt kivéve szinte végig lefelé gurulunk, Livadéig. Ez az egyik legszebb és legélvezetesebb szakasza a Parenzánának, viaduktokon, alagutakon haladunk keresztül, a kilátás körbe az Isztria hegyeire lenyűgöző. Motovun előtt letérünk a vasútvonalunkról, és feltekerünk a parkolóig, ahol a kísérőautónál tudjuk hagyni a bringákat, innen pedig gyalogosan barangoljuk be a hegytetőre épült kis települést. Ne hagyjuk ki a Teran és a Malvazija borok kóstolását sem! Motovun a leghíresebb Belső-Isztriai település, már maga az erődszerű város látképe is meseszép, de hasonlóan egyedi épületeket fedezhetünk fel az óvárosban. A város az ódon épületein és az egyedi fekvésén túl híres a környékbeli szarvasgomba lelőhelyekről is, melyek a legjobbak közé tartoznak az egész világon. A szállásunk itt lesz ebben a mesevároskában.
Motovunból érdemes időben indununk, hogy legyen idő a tengerpartra is! Utunk elején ismét felfelé haladunk Vizinadaba. Itt véget ér a klasszikus zúzottköves szakasz, amely olyan, mintha csak most szedték volna fel a talpfákat, és innen vöröses-kávébarna színű földutakon haladunk szőlő és olíva ültetvények között, amelyet néha megszakít a pineák és a mediterrán vörös cseréptetős házak látványa. A nova vasi templomtól már rálátunk a tengerre, és itt vár ránk a kisbuszunk, innen Porecig már busszal utazunk. Porecben egy pár órás szabad program keretében bebarangolhatjuk a belvárost, sétálhatunk a kikötőben és bolyonghatunk a sikátorok között. A busz legkésőbb 13:00-kor elindul haza Magyarországra, érkezés az esti órákban.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Azért, mert az Isztria már önmagában is csodálatos, mind kulturális, szempontból, mind tájilag. Ezt tetézzük azzal, hogy a legizgalmasabb horvát kerékpárúton haladhatsz, egy felhagyott vasútvonal - a híres Parenzana - mentén. A keskeny nyomtávú vasút a Monarchia idején épült eredetileg az olaszországi Trieszttől egészen a horvátországi Porecig tartott, összesen 138 km-t kanyarogva, viaduktokon, alagutakon át, kiváló borvidékeken, olajfa ültetvények mentén, fügével és ciprusokkal szegélyezett városkákat érintve. Mi ebből a legszebb, Koper-Porec szakaszt járjuk be a túra során.
Létszám: minimális utazólétszám: 8 fő, KIS CSOPORT! A minimális utazólétszám el nem érése esetén a
lemondási határidő: 7 nappal indulás előtt
Utazás: Pécsről indulva, Budapesten át 8+1 fős kisbusszal utazunk Szlovéniába, Koperbe, majd az utolsó napon Porecsből vissza.
Szállás: Szállásaink középkategóriájú vendégházakban lesznek, 2-3 ágyas szobákban, apartmanokban.
Étkezés: a túrán étkezést nem biztosítunk, de lesznek boltok és éttermek ahol reggelit és vacsorát tudunk venni. A kerékpártúrákra napközben szendvics és innivaló (minimum 1 liter/fő) szükséges. Esténként nagyobb városokban lesz a szállás, ahol több étterem is található.
Csomagszállítás: a túra alatt kísérőautó viszi a csomagjainkat, nekünk csak a napi felszerelést kell a kerékpáron vinnünk.
Kerékpárszállítás: utazási irodánk biztosítja a kerékpárok szállítását nyitott kerékpáros utánfutón Budapestről a túra kezdőpontjára, majd vissza.
Felszerelés/Ruházat: lsd. a lap alján.
Kerékpárbérlés: amennyiben nem rendelkezel saját kerékpárral, vagy nem tudod a túra kezdőpontjára szállítani, úgy lehetőség van kerékpárbérlésre. Már e-bike-ot is bérelhetsz nálunk, itt megnézheted a kerékpárjainkat! Kérdés esetén írj nekünk!
A kerékpár: fontos, hogy erre a túrára jó állapotban lévő kerékpárral gyere (a legjobb a mountain bike, első teleszkóppal), mert a köves szakasz igénybe fogja venni a kerékpárod fékeit és jól jön majd a teleszkóp is. Fontos, hogy széles profilú terepgumik legyenek a kerékpárodon a köves út miatt, és nem árt, ha van nálad egy tartalékbelső.
Kerékpárút: Az útvonal nagy része apró murvás, köves, esetleg földes út lesz, erre érdemes készülni. Mi javasoljuk, hogy mountain bike kerékpárt hozz erre a túrára! A városok környékén és a tengerparton lesznek aszfaltozott szakaszok is, de alapvetően a túra nagy része köves úton halad.
Túravezetés: Erre a túrára külön túravezetést nem adunk, a lényeg, hogy a kísérőautó minden problémát megold, és ha kell információval is szolgál. Minden résztvevő részletes térképet kap, és a saját tempójában tekerheti végig a szakaszokat. Így a gyorsabbaknak nem kell a lassabb tempójú kerekesekhez alkalmazkodni és viszont. A lényeg, hogy mindenki jól érezze magát, tökéletesen ki tudjon kapcsolódni, minden szervezést mi biztosítunk, nektek csak kerékpározni kell, és élvezni a táj szépségét.
A kora hajnali órákban indulunk Budapestről, a megadott gyülekező helyről Koperba (Capodistria). Az út 580 km és megállókkal kb. 6-7 órát vesz igénybe. Koper ősi város, ma Szlovénia legfontosabb tengeri kikötője. Érkezés után lepakoljuk a kerékpárokat és mindenki csak a napi szükséges csomagját viszi magával. Érdemes Koper belvárosát egy kicsit felfedezni, a régi sikátoros utcák megadják az alaphangulatot a túránkra. Ezután a tengerpartot követve elindulunk a híres Parenzanan, a Monarchia idején épített vasútvonal helyén épített kerékpárúton. Eleinte a tengerpart mentén haladunk, hamarosan áttekerünk az egész szakasz leghosszabb alagútján, felülről rálátunk Portoroz Francia Riverát idéző üdülőhelyére, majd Secovlje híres sólepárlói mellett haladunk. Néha figyelnünk kell, mert ha elvétjük a táblákat, a forgalmas autóútra kerülhetünk. Ahogy áthaladunk a horvát határon, elkezdjük az emelkedést immár murvás földúton Buje irányába. Buje a mai szállásunk 4010 éven keresztül velencei fennhatóság alatt állt, ezért, aki itt elindul a kis sikátoros meredek utcák gyalogos felfedezésére, úgy érzi, mintha Toscana-ban járna.
A második napunkat rögtön egy nagyon kíméletes emelkedővel kezdjük Groznjan városkáig. Itt még Buje-nél is erősebben érezhető az itáliai hatás, mintha egy észak-olasz kisvárosban járnánk. A város mégis éppen a Monarchia idején a kisvasút építésének köszönhette fejlődését. Ma Isztria Szentendréjének nevezik, számos művészstúdió található itt, híres zenei fesztiválokat rendeznek. Innen nagyon sokáig tekernünk sem kell, mert egy 100 méteres emelkedőt kivéve szinte végig lefelé gurulunk, Livadéig. Ez az egyik legszebb és legélvezetesebb szakasza a Parenzánának, viaduktokon, alagutakon haladunk keresztül, a kilátás körbe az Isztria hegyeire lenyűgöző. Motovun előtt letérünk a vasútvonalunkról, és feltekerünk a parkolóig, ahol a kísérőautónál tudjuk hagyni a bringákat, innen pedig gyalogosan barangoljuk be a hegytetőre épült kis települést. Ne hagyjuk ki a Teran és a Malvazija borok kóstolását sem! Motovun a leghíresebb Belső-Isztriai település, már maga az erődszerű város látképe is meseszép, de hasonlóan egyedi épületeket fedezhetünk fel az óvárosban. A város az ódon épületein és az egyedi fekvésén túl híres a környékbeli szarvasgomba lelőhelyekről is, melyek a legjobbak közé tartoznak az egész világon. A szállásunk itt lesz ebben a mesevároskában.
Motovunból érdemes időben indununk, hogy legyen idő a tengerpartra is! Utunk elején ismét felfelé haladunk Vizinadaba. Itt véget ér a klasszikus zúzottköves szakasz, amely olyan, mintha csak most szedték volna fel a talpfákat, és innen vöröses-kávébarna színű földutakon haladunk szőlő és olíva ültetvények között, amelyet néha megszakít a pineák és a mediterrán vörös cseréptetős házak látványa. A nova vasi templomtól már rálátunk a tengerre, és itt vár ránk a kisbuszunk, innen Porecig már busszal utazunk. Porecben egy pár órás szabad program keretében bebarangolhatjuk a belvárost, sétálhatunk a kikötőben és bolyonghatunk a sikátorok között. A busz legkésőbb 13:00-kor elindul haza Magyarországra, érkezés az esti órákban.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Horvátország az Adriai-tenger keleti partjának az európai szárazföldbe legmélyebben benyúló és egyben legnagyobb részét foglalja el. Horvátországhoz tartozik az Adria teljes partszakaszának fő, a legtöbb szigetet is magában foglaló partszakasza. Horvátország szárazföldi területe 56.542 km², territoriális tengerfelülete: 31.067 km². A tengerpart hossza 5.835 km, ebből 4.058 km a szigetek, sziklazátonyok és szirtek partjai. Az Adria horvátországi partszakasza 3 fő tájegységre tagolható: Isztriai-félszigetre, Kvarner-öböl vidékére és Dalmáciára. Horvátországnak 4.700.000 lakosa van. A lakosság nagy része horvát. Nemzeti kisebbséget alkotnak a szerbek, a magyarok, a bosnyákok, az olaszok, a csehek és más népek.
A tengerpart mediterrán éghajlatú, a horvátországi tengerparti időjárást nézve a nyár forró és száraz a tél pedig enyhe, de csapadékban gazdag. Az isztriai-félsziget belső vidékei nem olyan szárazak, mint a délebbre fekvő dalmát partszakaszok. Meleg időjárásra lehet számítani, de fel kell készülni kisebb esőkre is. A hőmérséklet is alacsonyabb erre, mint a déli tengerparti részek mentén. Októberben még 15- 20 fokos maximumhőmérsékletre számíthatunk, amely kerékpározásra ideális, és éjjel sem süllyed a hőmérő higanyszála 10 fok alá. Esőkabátot azonban célszerű vinni magunkkal, mert a gyönyörű buja növényzet bizony az alkalmankénti esős napoknak is köszönhető.
Horvátországban az euró (EUR vagy €) a hivatalos fizetőeszköz.
A bankok főszezonban hétköznap 8:00 - 19:00-ig, szombaton 8:00 - 11:00-ig tartanak nyitva. Az ismertebb hitelkártyákat a legtöbb helyen elfogadják.
Költőpénzt mindenkinek vérmérséklete szerint érdemes hoznia. Egy étkezés általában 15-20 euró egy levessel és egy főétellel, esetleg egy pohár ital is még belefér. Belépőkre kb. 20 euró elegendő. Összesen nagyságrendileg 100 euró elegendő költőpénz.
Ez egy közepesen nehéz túra, amelyen azonban a legkülönbözőbb korosztályok is végigtekerhetnek, tehát nem teljesíthetetlen. Vannak benne néha emelkedős szakaszok, de nincsenek nagyon meredek, kimerítő emelkedők, mert az egykori vasút vonalát követi a bringaút. Az út egyharmada aszfalton, kétharmada széles murvás- köves utakon vezet, a köves részen némi technikai tudás és széles terepgumi javasolt. Végig jól ki van táblázva, mindenki számára akár nyelvtudás nélkül is jól követhető, de bizonyos szakaszokon figyelmet követel, mert el lehet téveszteni. Ebben segíteni fogunk, csak egy-két ilyen pont van a túra során. A napi távok nem hosszúak, lesz elég idő a látnivalók, a gasztronómiai élmények élvezetére is.
A kerékpár:
Elsősorban jó műszaki állapotban legyen a bringád, fékek jól fogjanak, a váltó jól működjön, és a lánc se legyen túlságosan megnyúlva. Ez a saját biztonságod miatt is fontos. Vannak emelkedők, ahol kell a váltó és lejtők, ahol meg kell tudnod állni. A bevásárlókosaras kis városi bringádat inkább ne hozd. Nehezen pakolható, és csak a gond lesz vele. Tőlünk tudsz MTB kerékpárt bérelni szükség esetén. Ha úgy érzed, hogy fizikailag nem vagy top-on, elektromos kerékpárt is tudsz tőlünk bérelni, azzal az emelkedők sem fognak gondot okozni, ha okosan használod, és beosztod az akkumulátor erejét.
A program során középkategóriás vendégházakban lesz a szállás, 2 ágyas szobákban.
Erősen ajánlott! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az Alfa biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító általában teljes mértékben megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!
Horvátország az Adriai-tenger keleti partjának az európai szárazföldbe legmélyebben benyúló és egyben legnagyobb részét foglalja el. Horvátországhoz tartozik az Adria teljes partszakaszának fő, a legtöbb szigetet is magában foglaló partszakasza. Horvátország szárazföldi területe 56.542 km², territoriális tengerfelülete: 31.067 km². A tengerpart hossza 5.835 km, ebből 4.058 km a szigetek, sziklazátonyok és szirtek partjai. Az Adria horvátországi partszakasza 3 fő tájegységre tagolható: Isztriai-félszigetre, Kvarner-öböl vidékére és Dalmáciára. Horvátországnak 4.700.000 lakosa van. A lakosság nagy része horvát. Nemzeti kisebbséget alkotnak a szerbek, a magyarok, a bosnyákok, az olaszok, a csehek és más népek.
A tengerpart mediterrán éghajlatú, a horvátországi tengerparti időjárást nézve a nyár forró és száraz a tél pedig enyhe, de csapadékban gazdag. Az isztriai-félsziget belső vidékei nem olyan szárazak, mint a délebbre fekvő dalmát partszakaszok. Meleg időjárásra lehet számítani, de fel kell készülni kisebb esőkre is. A hőmérséklet is alacsonyabb erre, mint a déli tengerparti részek mentén. Októberben még 15- 20 fokos maximumhőmérsékletre számíthatunk, amely kerékpározásra ideális, és éjjel sem süllyed a hőmérő higanyszála 10 fok alá. Esőkabátot azonban célszerű vinni magunkkal, mert a gyönyörű buja növényzet bizony az alkalmankénti esős napoknak is köszönhető.
Horvátországban az euró (EUR vagy €) a hivatalos fizetőeszköz.
A bankok főszezonban hétköznap 8:00 - 19:00-ig, szombaton 8:00 - 11:00-ig tartanak nyitva. Az ismertebb hitelkártyákat a legtöbb helyen elfogadják.
Költőpénzt mindenkinek vérmérséklete szerint érdemes hoznia. Egy étkezés általában 15-20 euró egy levessel és egy főétellel, esetleg egy pohár ital is még belefér. Belépőkre kb. 20 euró elegendő. Összesen nagyságrendileg 100 euró elegendő költőpénz.
Ez egy közepesen nehéz túra, amelyen azonban a legkülönbözőbb korosztályok is végigtekerhetnek, tehát nem teljesíthetetlen. Vannak benne néha emelkedős szakaszok, de nincsenek nagyon meredek, kimerítő emelkedők, mert az egykori vasút vonalát követi a bringaút. Az út egyharmada aszfalton, kétharmada széles murvás- köves utakon vezet, a köves részen némi technikai tudás és széles terepgumi javasolt. Végig jól ki van táblázva, mindenki számára akár nyelvtudás nélkül is jól követhető, de bizonyos szakaszokon figyelmet követel, mert el lehet téveszteni. Ebben segíteni fogunk, csak egy-két ilyen pont van a túra során. A napi távok nem hosszúak, lesz elég idő a látnivalók, a gasztronómiai élmények élvezetére is.
A kerékpár:
Elsősorban jó műszaki állapotban legyen a bringád, fékek jól fogjanak, a váltó jól működjön, és a lánc se legyen túlságosan megnyúlva. Ez a saját biztonságod miatt is fontos. Vannak emelkedők, ahol kell a váltó és lejtők, ahol meg kell tudnod állni. A bevásárlókosaras kis városi bringádat inkább ne hozd. Nehezen pakolható, és csak a gond lesz vele. Tőlünk tudsz MTB kerékpárt bérelni szükség esetén. Ha úgy érzed, hogy fizikailag nem vagy top-on, elektromos kerékpárt is tudsz tőlünk bérelni, azzal az emelkedők sem fognak gondot okozni, ha okosan használod, és beosztod az akkumulátor erejét.
A program során középkategóriás vendégházakban lesz a szállás, 2 ágyas szobákban.
Erősen ajánlott! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az Alfa biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító általában teljes mértékben megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!