Indulás Budapestről a reggeli órákban. Csatlakozási lehetőség az M6, M0 és M7 autópályák mentén. Útközben a benzinkutaknál tartunk rövid pihenőket. A kora délutáni órákban érkezünk a Vintgar-szurdokhoz. A 2 km hosszú szurdokot a Radovna folyó vízesései, medencéi és zúgói teszik felejthetetlenné. A szurdokon keresztül, a folyó felett lévő fahidakon át, a sziklák oldalába rögzített fafolyosókon vezet a tanösvény. A Sum-vízesés egy 13 m magas szikláról zuhan alá. A szurdok különleges látnivalója még, bohinji vasútvonal egyíves kőhídja, amely 1906-ban épült és 33,5 m magasan halad át a szurdokon. A séta után buszba ülünk és elmegyünk a Bledi-tóhoz, amely a Júliai-Alpok egyik gyöngyszeme! A gleccserek által kialakított tó Bled városában található, mely Szlovénia legnépszerűbb nyaralóhelye. A tó közepén egy kis sziget helyezkedik el, ahol a Nagyboldogasszony-temploma tornyosul gazdag növényzettel körbeölelve. Nem szabad kihagyni a helyi specialitást, a Bledi krémes süteményt. Sok évvel ezelőtt készítette először az itt található Park Hotel chefje az idelátogatók nagy örömére, és azóta is a kedvenc szlovén édességek közé tartozik. A tó körüli séta után a Kranjska Gorához közeli szállásunkra utazunk.
Együtt reggelizünk, majd Kranska Gorában egy rövid buszozás után bringákra pattanunk és elkezdjük a tekerést vagyis inkább gurulást Olaszország irányába. Tehetünk egy kitérőt a gyönyörű Fusinei tavakhoz, de itt az utolsó 1 km már meredeken visz fel a tóhoz (fakultatív). Főleg az első tó látványos. Innen visszatérünk az eredeti lejtős utunkhoz és Tarvisióba érve megállhatunk egy pizzára a helyi étteremben, valamint érdemes a városka központját megtekinteni. Innen a legszebb szakaszon, - a régi vasúti nyomvonalra épített kerékpárúton, ami már az Alpok-Adria útvonal része - haladunk, a Fella patak kanyargós völgyét követve, megannyi imponáló acélhídon, feketén ásító alagúton haladunk keresztül, mint régen a vasúti szerelvények. (Alagutakban a fejlámpa/világítás használata ajánlott!) A hegyekről lezuhanó vízesések közelében tekerünk. A túrán 21 kilométer után tartunk egy pihenőt Pontebba település hangulatos főterén egy kávézóban, ahol egy igazi olasz kávét kóstolhatunk, vagy kipróbálhatunk egy olasz specialitást is ebédre. Valójában az egykori osztrák-magyar monarchia határátkelőhelyénél pihenünk. Továbbmegyünk még a 15 km-re lévő Chiusafortéba. A sok szépségért, ezt az útvonalat „király szakasznak” is hívják. A kora esti órákban visszatérünk Kranska Gorába a szállásunkra.
Reggeli után busszal Bovecbe utazunk, a rafting fővárosába, hogy egy hihetetlenül jó hangulatú kezdő rafting túrán vegyünk részt a kristálytiszta kék vízű Soca-folyón. A vízi kaland után visszatérünk Kranska Gorába és elkezdjük a mai kerékpártúrát az ellenkező irányba, szintén lefelé a Száva vonalát követve és időnként keresztezve Jesenicéig. A kerékpártúra szintén könnyű, szép tájon halad, szinte végig védett kerékpárúton.
Ma is javasoljuk a korai indulást, mert a Worthi-tó megkerülése ugyan nem több, mint 40 km, de ha élvezni szeretnénk, és nem nagyon késő éjjel hazatérni Budapestre, akkor célszerű délután 13-14:00-ra befejezni a túrát, felpakolni és elindulni hazafelé. A túrát a rendkívül előkelő Falkensteiner Schlosshotel előtti sétánytól kezdjük, és ide is érünk vissza. A Wörthi-tó az osztrákok egyik legmelegebb vízü tava, a körbetekerése pedig valóban nem fog problémát okozni. A tó mentén az óramutató járásával megegyezően az északi parton indulunk, ahol kiépített kerékpárút vezet végig, jól jelezve. Klagenfurtot elérve áttérünk a déli partra, ahol már gyakran az úton bringázunk, de itt nagyon sokan kerékpároznak, az autósok megszokták, és figyelnek a bringásra. Érdemes útközben jó idő esetén egy fürdést is beiktatni a programba. Kora délután indulunk hazafelé, érkezés az esti órákban Budapestre.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Létszám: 8-16 fő
Utazás: Budapestről indulva kisbusszal utazunk Szlovéniába, majd az utolsó napon vissza Budapestre.
Szállás: vendégházban, 2 ágyas szobákban.
Étkezés: a túra önellátó, étkezést a túra ára nem tartalmaz, a szállás nem tud reggelit biztosítani! A kerékpártúrákra szendvics és innivaló (minimum 1 liter/fő) szükséges. Esténként közeli éttermekben tudunk majd vacsorázni.
Fakultatív raftingolás: a harmadik napon lehetőség van egy kezdő rafting túrára, amelynek költsége kb. 60 €/fő-től várható, de a létszám függvényében változhat.
Csomagszállítás: a túra csillagtúra - csak a napi felszerelést kell vinni
Kerékpárszállítás: utazási irodánk biztosítja a kerékpárok szállítását Budapestről/Pécsről a túra kezdőpontjára, majd vissza.
Felszerelés/Ruházat: lsd. a lap alján
Kerékpárbérlés: amennyiben nem rendelkezel saját kerékpárral, vagy nem tudod a túra kezdőpontjára (Budapest) szállítani, úgy lehetőség van kerékpárbérlésre. Itt megtekintheted kerékpárjainkat, kérdés esetén írj nekünk! Itt megtekintheted kerékpárjainkat, kérdés esetén írj nekünk!
Kerékpárút: a milleniumi kerékpárút egy nagyon jól kiépített, jelzett, többnyire folyó menti túra, amely bárki számára teljesíthető, mert nincsenek benne nagy szintek.
Túravezetés: Erre a túrára külön túravezetést nem adunk, a lényeg, hogy a kísérőautó minden problémát megold. Minden résztvevő részletes térképet és leírást kap, és a saját tempójában tekerheti végig a szakaszokat. Így a gyorsabbaknak nem kell a lassabb tempójú kerekesekhez alkalmazkodni és viszont. A lényeg, hogy mindenki jól érezze magát, tökéletesen ki tudjon kapcsolódni, minden szervezést mi biztosítunk, Nektek csak kerékpározni kell és élvezni a táj szépségét!
Indulás Budapestről a reggeli órákban. Csatlakozási lehetőség az M6, M0 és M7 autópályák mentén. Útközben a benzinkutaknál tartunk rövid pihenőket. A kora délutáni órákban érkezünk a Vintgar-szurdokhoz. A 2 km hosszú szurdokot a Radovna folyó vízesései, medencéi és zúgói teszik felejthetetlenné. A szurdokon keresztül, a folyó felett lévő fahidakon át, a sziklák oldalába rögzített fafolyosókon vezet a tanösvény. A Sum-vízesés egy 13 m magas szikláról zuhan alá. A szurdok különleges látnivalója még, bohinji vasútvonal egyíves kőhídja, amely 1906-ban épült és 33,5 m magasan halad át a szurdokon. A séta után buszba ülünk és elmegyünk a Bledi-tóhoz, amely a Júliai-Alpok egyik gyöngyszeme! A gleccserek által kialakított tó Bled városában található, mely Szlovénia legnépszerűbb nyaralóhelye. A tó közepén egy kis sziget helyezkedik el, ahol a Nagyboldogasszony-temploma tornyosul gazdag növényzettel körbeölelve. Nem szabad kihagyni a helyi specialitást, a Bledi krémes süteményt. Sok évvel ezelőtt készítette először az itt található Park Hotel chefje az idelátogatók nagy örömére, és azóta is a kedvenc szlovén édességek közé tartozik. A tó körüli séta után a Kranjska Gorához közeli szállásunkra utazunk.
Együtt reggelizünk, majd Kranska Gorában egy rövid buszozás után bringákra pattanunk és elkezdjük a tekerést vagyis inkább gurulást Olaszország irányába. Tehetünk egy kitérőt a gyönyörű Fusinei tavakhoz, de itt az utolsó 1 km már meredeken visz fel a tóhoz (fakultatív). Főleg az első tó látványos. Innen visszatérünk az eredeti lejtős utunkhoz és Tarvisióba érve megállhatunk egy pizzára a helyi étteremben, valamint érdemes a városka központját megtekinteni. Innen a legszebb szakaszon, - a régi vasúti nyomvonalra épített kerékpárúton, ami már az Alpok-Adria útvonal része - haladunk, a Fella patak kanyargós völgyét követve, megannyi imponáló acélhídon, feketén ásító alagúton haladunk keresztül, mint régen a vasúti szerelvények. (Alagutakban a fejlámpa/világítás használata ajánlott!) A hegyekről lezuhanó vízesések közelében tekerünk. A túrán 21 kilométer után tartunk egy pihenőt Pontebba település hangulatos főterén egy kávézóban, ahol egy igazi olasz kávét kóstolhatunk, vagy kipróbálhatunk egy olasz specialitást is ebédre. Valójában az egykori osztrák-magyar monarchia határátkelőhelyénél pihenünk. Továbbmegyünk még a 15 km-re lévő Chiusafortéba. A sok szépségért, ezt az útvonalat „király szakasznak” is hívják. A kora esti órákban visszatérünk Kranska Gorába a szállásunkra.
Reggeli után busszal Bovecbe utazunk, a rafting fővárosába, hogy egy hihetetlenül jó hangulatú kezdő rafting túrán vegyünk részt a kristálytiszta kék vízű Soca-folyón. A vízi kaland után visszatérünk Kranska Gorába és elkezdjük a mai kerékpártúrát az ellenkező irányba, szintén lefelé a Száva vonalát követve és időnként keresztezve Jesenicéig. A kerékpártúra szintén könnyű, szép tájon halad, szinte végig védett kerékpárúton.
Ma is javasoljuk a korai indulást, mert a Worthi-tó megkerülése ugyan nem több, mint 40 km, de ha élvezni szeretnénk, és nem nagyon késő éjjel hazatérni Budapestre, akkor célszerű délután 13-14:00-ra befejezni a túrát, felpakolni és elindulni hazafelé. A túrát a rendkívül előkelő Falkensteiner Schlosshotel előtti sétánytól kezdjük, és ide is érünk vissza. A Wörthi-tó az osztrákok egyik legmelegebb vízü tava, a körbetekerése pedig valóban nem fog problémát okozni. A tó mentén az óramutató járásával megegyezően az északi parton indulunk, ahol kiépített kerékpárút vezet végig, jól jelezve. Klagenfurtot elérve áttérünk a déli partra, ahol már gyakran az úton bringázunk, de itt nagyon sokan kerékpároznak, az autósok megszokták, és figyelnek a bringásra. Érdemes útközben jó idő esetén egy fürdést is beiktatni a programba. Kora délután indulunk hazafelé, érkezés az esti órákban Budapestre.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Szlovénia a korábbi jugoszláv tagköztársaság1991 óta független állam, hazánkkal együtt 2004. május 1.-én vált az Európai Únió tagjává. 2007-ben már csatlakozott az euró zónához. Utazásunk nagyrészt a Júliai-Alpok térségét öleli fel, amely az Alpok egyik kiemelkedő gyöngyszeme, a legszebb hegyvidékek közé tartozó, rendkívül változatos mészkőhegység fantasztikus, csipkés csúcsaival, lélegzetállító vízeséseivel, kristálytiszta tavaival és valószerűtlenül zöld és türkizkék folyóival kápráztatja el az ide látogatókat. A Kranjska Gorától Bovecig tartó hegyi út, a Vrsic-hágón keresztül, Szlovénia legmagasabb autóval járható, látványos hágója kihagyhatatlan kirándulás.
A Soča folyó völgye Európa egyik legszebb hegyi tája, a völgyben fekvő városok Bovec az extrém sportok fővárosának számít. A millenniumi vasútvonal Jaszenovácot kötötte össze Trieszttel, és a vonal már más nyomon halad manapság, a bringások örömére tükörsimaságú aszfaltcsík van a helyén, amely megtartotta vasúti jellegzetességét, és alagutakon, viaduktokon át vezet. Az út mentén fellelhetők az ódon állomásépületek, míg fentről havas hegycsúcsok, a mélyben a kéklő folyó és üde zöld völgyek szegélyezik az utunkat.
Időjárás:
A régióra a hegyvidéki éghajlati jellemzők érvényesek, itt még nyáron is előfordulhat kissé hűvösebb idő, ami felüdülést is jelenthet a nyári forróságból. A legmagasabb nappali hőmérséklet 22-28 °C között várható, de reggelente illetve este akár 18-20 °C-ra is lehűlhet a levegő. Tartós esők nem valószínűek, de rövid záporok, zivatarok előfordulhatnak bármikor, és a hegyek között nagyon gyorsan tud változni az idő, csökkenni a hőmérséklet egy zivatar nyomán.
Időeltolódás:
Magyarországhoz képest időeltolódás nincs.
Egészség:
A nagyobb helyeken kórház, a kisebbeken rendelőintézet vagy magánrendelő áll rendelkezésre. Az orvosok többsége általában beszél angolul vagy németül. Európai Egészségbiztosítási Kártya birtokában a sürgősségi ellátásért nem kell fizetni. Láz- és fájdalomcsillapítót, görcsoldó, illetve hasmenés elleni szert, ragtapaszt, sebfertőtlenítőt nem javasolt hozni. Gyógyszert nem fogunk tudni adni, kizárólag elsősegélynyújtásban tudunk segédkezni.
Pénzügyek:
Szlovéniában, Olaszországban és Ausztriában, az euró a hivatalos fizetőeszköz, ezért legcélszerűbb ezt a pénznemet vinnünk. A nagyobb településeken elterjedtek az ATM-ek és a legtöbb helyen bankkártyával is fizethetünk.
Elektromosság:
Az elektromos hálózatban 220 V feszültségű, 50 Hz-s váltóáram kering. Az európai szabvány szerinti dugaszoló aljakat használnak.
Túrák nehézsége:
Ez egy nagyon könnyű túra, bár a hosszú, olykor meredek gurulások kerékpáros tapasztalatot kívánnak. Az út döntő többsége aszfalton, ritkán murvás- köves utakon vezet. nagyrészt épített kerékpárutakon a forgalomtól védetten, vagy alacsony forgalmú alsórendű utakon haladunk. A napi távok nem hosszúak, lesz elég idő a látnivalók, a gasztronómiai élmények élvezetére is, de fontos, hogy a résztvevők egyben tudjanak teljesíteni 30 kilométert, és fel tudjanak tekerni lankás emelkedőkön. Szükséges hangsúlyozni, hogy a résztvevők urai legyenek a kerékpárnak, tisztában legyenek a kerékpárosokra vonatkozó közlekedési szabályokkal, ne jelentsenek veszélyt magukra, társaikra, illetve az utakon közlekedőkre.
Szükséges felszerelés:
Ruházat:
Felszerelés:
Biztosítás:
Utazási szerződésünk értelmében minden utasunknak rendelkeznie kell balesetbiztosítással. Nem kötelező irodánknál kötni, de célszerű az általunk javasolt Alfa betegség-, baleset-, poggyász-, és kerékpár biztosítást választani.
Felhívjuk figyelmedet, hogy amennyiben utazást megelőzően baleset, betegség, továbbá házastárs, élettárs, szülő és kiskorú gyermek balesete vagy súlyos betegsége, továbbá jelentős értékű káresemény (tűz, elemi kár, harmadik személy által okozott bűncselekmény) végett az utazáson nem tudna részt venni, úgy a Biztosító csak abban az esetben téríti meg az utazás árát, ha az Utas az utazásra való jelentkezéssel egy időben utazási irodánknál útlemondási biztosítást köt!
Megjegyzés:
Két alapvető kérésünk van! Kérünk mindenkit, hogy a többi utas érdekében is maximum két darab táskát hozzon mindenki magával, lehetőleg nem meghaladva a 20 kg-ot! A másik, hogy kérjük a kosaras és a túrázásra alkalmatlan műszaki állapotban lévő kerékpárok mellőzését! Részben nem fogjuk tudni ezeket megfelelően felrakni a kerékpárszállító utánfutóra a kosár miatt, részben arra nincs kapacitásunk, hogy teljes nagyjavítást végezzünk a kerékpáron (fékek, gumik állapota stb). Ez esetben inkább béreljetek tőlünk kerékpárt!
Szlovénia a korábbi jugoszláv tagköztársaság1991 óta független állam, hazánkkal együtt 2004. május 1.-én vált az Európai Únió tagjává. 2007-ben már csatlakozott az euró zónához. Utazásunk nagyrészt a Júliai-Alpok térségét öleli fel, amely az Alpok egyik kiemelkedő gyöngyszeme, a legszebb hegyvidékek közé tartozó, rendkívül változatos mészkőhegység fantasztikus, csipkés csúcsaival, lélegzetállító vízeséseivel, kristálytiszta tavaival és valószerűtlenül zöld és türkizkék folyóival kápráztatja el az ide látogatókat. A Kranjska Gorától Bovecig tartó hegyi út, a Vrsic-hágón keresztül, Szlovénia legmagasabb autóval járható, látványos hágója kihagyhatatlan kirándulás.
A Soča folyó völgye Európa egyik legszebb hegyi tája, a völgyben fekvő városok Bovec az extrém sportok fővárosának számít. A millenniumi vasútvonal Jaszenovácot kötötte össze Trieszttel, és a vonal már más nyomon halad manapság, a bringások örömére tükörsimaságú aszfaltcsík van a helyén, amely megtartotta vasúti jellegzetességét, és alagutakon, viaduktokon át vezet. Az út mentén fellelhetők az ódon állomásépületek, míg fentről havas hegycsúcsok, a mélyben a kéklő folyó és üde zöld völgyek szegélyezik az utunkat.
Időjárás:
A régióra a hegyvidéki éghajlati jellemzők érvényesek, itt még nyáron is előfordulhat kissé hűvösebb idő, ami felüdülést is jelenthet a nyári forróságból. A legmagasabb nappali hőmérséklet 22-28 °C között várható, de reggelente illetve este akár 18-20 °C-ra is lehűlhet a levegő. Tartós esők nem valószínűek, de rövid záporok, zivatarok előfordulhatnak bármikor, és a hegyek között nagyon gyorsan tud változni az idő, csökkenni a hőmérséklet egy zivatar nyomán.
Időeltolódás:
Magyarországhoz képest időeltolódás nincs.
Egészség:
A nagyobb helyeken kórház, a kisebbeken rendelőintézet vagy magánrendelő áll rendelkezésre. Az orvosok többsége általában beszél angolul vagy németül. Európai Egészségbiztosítási Kártya birtokában a sürgősségi ellátásért nem kell fizetni. Láz- és fájdalomcsillapítót, görcsoldó, illetve hasmenés elleni szert, ragtapaszt, sebfertőtlenítőt nem javasolt hozni. Gyógyszert nem fogunk tudni adni, kizárólag elsősegélynyújtásban tudunk segédkezni.
Pénzügyek:
Szlovéniában, Olaszországban és Ausztriában, az euró a hivatalos fizetőeszköz, ezért legcélszerűbb ezt a pénznemet vinnünk. A nagyobb településeken elterjedtek az ATM-ek és a legtöbb helyen bankkártyával is fizethetünk.
Elektromosság:
Az elektromos hálózatban 220 V feszültségű, 50 Hz-s váltóáram kering. Az európai szabvány szerinti dugaszoló aljakat használnak.
Túrák nehézsége:
Ez egy nagyon könnyű túra, bár a hosszú, olykor meredek gurulások kerékpáros tapasztalatot kívánnak. Az út döntő többsége aszfalton, ritkán murvás- köves utakon vezet. nagyrészt épített kerékpárutakon a forgalomtól védetten, vagy alacsony forgalmú alsórendű utakon haladunk. A napi távok nem hosszúak, lesz elég idő a látnivalók, a gasztronómiai élmények élvezetére is, de fontos, hogy a résztvevők egyben tudjanak teljesíteni 30 kilométert, és fel tudjanak tekerni lankás emelkedőkön. Szükséges hangsúlyozni, hogy a résztvevők urai legyenek a kerékpárnak, tisztában legyenek a kerékpárosokra vonatkozó közlekedési szabályokkal, ne jelentsenek veszélyt magukra, társaikra, illetve az utakon közlekedőkre.
Szükséges felszerelés:
Ruházat:
Felszerelés:
Biztosítás:
Utazási szerződésünk értelmében minden utasunknak rendelkeznie kell balesetbiztosítással. Nem kötelező irodánknál kötni, de célszerű az általunk javasolt Alfa betegség-, baleset-, poggyász-, és kerékpár biztosítást választani.
Felhívjuk figyelmedet, hogy amennyiben utazást megelőzően baleset, betegség, továbbá házastárs, élettárs, szülő és kiskorú gyermek balesete vagy súlyos betegsége, továbbá jelentős értékű káresemény (tűz, elemi kár, harmadik személy által okozott bűncselekmény) végett az utazáson nem tudna részt venni, úgy a Biztosító csak abban az esetben téríti meg az utazás árát, ha az Utas az utazásra való jelentkezéssel egy időben utazási irodánknál útlemondási biztosítást köt!
Megjegyzés:
Két alapvető kérésünk van! Kérünk mindenkit, hogy a többi utas érdekében is maximum két darab táskát hozzon mindenki magával, lehetőleg nem meghaladva a 20 kg-ot! A másik, hogy kérjük a kosaras és a túrázásra alkalmatlan műszaki állapotban lévő kerékpárok mellőzését! Részben nem fogjuk tudni ezeket megfelelően felrakni a kerékpárszállító utánfutóra a kosár miatt, részben arra nincs kapacitásunk, hogy teljes nagyjavítást végezzünk a kerékpáron (fékek, gumik állapota stb). Ez esetben inkább béreljetek tőlünk kerékpárt!