Normál ár |
175.000 Ft / fő
|
Előleg | 70.000 Ft / fő |
Jelentkezési határidő | 2023-09-22 |
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Ez a túra csodálatos lezárása a nyárnak egy utolsó szippantással a ciprusok és a sós tenger illatából, egy kellemes vacsora a parton a lemenő nap fényében. A túra nagyrészt alsórendű úton illetve kerékpárúton halad, bár időnként rákényszerülünk a forgalmasabb utakra is, de csak rövid szakaszokra. Végigtekerünk az Isztriai-félsziget nyugati partján gyönyörű városkákat felfűzve, ahol tapintható a 2000 éves történelem. A látványért önmagában megéri, itt kényeztetheted magas a türkizkék tenger látványával és a mediterrán életérzés minden aspektusával.
Létszám: 8 fő.
Utazás: A túrához kényelmes kisbuszt biztosítunk, a kerékpárokat egy biztonságos utánfutóval szállítjuk. Utazás Budapestől Puláig, majd Umagtól Budapestig. A túra közben a transzferek a programnak megfelelően.
Szállás: Szállásaink középkategóriájú hotelekben, vendégházakban lesznek.
Étkezés: a túra ára tartalmazza a reggelit is, a 3. este a vaccsorát is!
Fontos! A túra részvételi díját 410 Ft/ 1 EUR árfolyamig tudjuk tartani. Ha az euró (EUR) ára az utazás indulását megelőző 35. napon ezt meghaladja, akkor árkorrekcióra kényszerülhetünk.
Csomagszállítás: a túra alatt kísérőautó viszi a csomagjainkat, nekünk csak a napi felszerelést kell a kerékpáron vinnünk.
Kerékpárszállítás: utazási irodánk biztosítja a kerékpárok szállítását Budapestről a túra kezdőpontjára, majd vissza.
Felszerelés/Ruházat: lsd. a lap alján
Indulás Fazanába ( 8 km-re északra Pulától) busszal, a szállás elfoglalása, pihenés, séta a tengerparton. Fažana egy festői halászváros az Isztriai-félsziget délnyugati partján, az ősi Pula város közelében, ideális a pihenésre és a kikapcsolódásra. A település egyben a kikötő is, ahonnan elérhető a Brijuni-szigetek Nemzeti Park, a jól ismert földi paradicsom, ahol valaha Josip Broz Tito jugoszláv miniszterelnök magánbirtoka volt. Az isztriai sziget ma is őrzi a diktátor több évtizedes tartózkodásának nyomait, egész turisztikai irány épült a fontosabb helyszínek meglátogatására. A természet szerelmeseit Fazanában gyönyörű tengerparti sétány várja, ahol mindenki élvezheti a naplementét és a tengeri levegőt.
Reggeli után felpattanunk a bringáinkra, és először Pulába tekerünk. Pula az Isztria félsziget legnagyobb városa, amely már a római kórban is jelentős település volt. Fénykorát Julius Cézár uralkodása alatt érte el, amikor egymás után épültek a díszes épületek, paloták, és a lakosságszáma meghaladta a 30 ezer főt. A város egyediségét az adja, hogy az óvárosban, szinte eredeti állapotukban megmaradtak ezek a római műemlékek. Az amfiteátrum az egyik szimbóluma a városnak kihagyhatatlan látnivaló. Az Osztrák Magyar Monarchia idején itt fontos haditengerészeti bázis működött.elhaladunk a valaha 20 ezer ember befogadására alkalmas amfiteátrum mellett, elhagyjuk Pulát, és Vinkuranig tekerünk. Itt eldönthetjük, hogy bevállalunk egy plusz 20 km-es túrát, azért, hogy a gyönyörű öblökkel tarkított Kamenjak félsziget csücskéig eljussunk, ami az Isztira legdélibb pontja, vagy csak tovább tekerünk Medulin illetve Liznjan - két üdülőközpont felé. Loborika és Marcana után az út ismét a part felé vezet. Érintjük Vodnjant a néhai római provinciát, majd visszatérünk a szállásunkra Fazana üdülőhelyre. Mai utunk végig aszfaltozott úton halad, ez alól kivételt egyedül a Kamenjak félsziget legdélibb csücske jelent kivételt, ha erre a fakultatív letérőre is vállalkozunk.
Fazanából észak felé a partot követve haladunk egy ideig. Bale kedvéért teszünk egy kitérőt a szárazföld belseje felé. Megéri, hiszen ez a kicsiny tengermelléki település a csend, a kacskaringós kikövezett utcácskák, a több száz éves szokások és hagyományok városkája. Az erőd valaha a Pula és Belső-Isztria közötti kereskedelmi utat védelmezte. A városka kőutcácskáiban a csend szinte tapintható, a középkort sikerült konzerválni, igazi időutazáson vehetünk itt részt. megcsodálhatjuk a gótikus-reneszánsz Soardo-Bembo kastélyt, felkereshetjük a település közepén álló 19. századi tornyot, a plébániatemplomokat, bepillanthatunk a városházára, melynek loggiája a 14. századból származik. Sok a kis szűk sikátoros utca XIV. és XV. századi kőházakkal. Innen a Rovinjon keresztül Lim- fjordhoz kerekkezünk, amely szintén a mai nap fő látványosságai közé tartozik. Rovinj óvárosa, festői módon egy kis félszigeten fekszik. A számtalan színes házzal lélegzetelállító városképet alkot. A bájos vízpart a kedves kávézókkal, a gyönyörű kikötő, az idilli strandok és a part menti szigetek garantálják, hogy itt is jól érezzük magunkat, akár beiktathatunk egy ebédszünetet is. Macskaugrás innen a Limfjord, egy 12 km hosszú keskeny festői szépségű öböl, amely nevét a római limes szóból eredezteti. Akinek sok lenne a Lim fjord megkerülése, innen már busszal - a kerékpárokat felpakolva utazhat Vrsar városába. Érdemes felfedezni dombos óvárosát az egymáshoz szorosan épített házakkal. Az óváros tetejéről nézve igazán varázslatos kilátást nyílik a környékre - a tengerpart a környező szigetekkel, félszigetekkel, öblökkel, a tenger kékjének különböző árnyalataiban pompázó tengerrel felejthetetlen. Vrsartól még van egy kb. 10 km-es szakaszunk Porecsig, ahol a mai éjszakát töltjük.
Reggeli után érdemes Porecsben kicsit még körülnézni, erre időnk is lesz, mert ma csak egy rövid szakaszunk maradt. Csodálatos bazilikája a Világörökség része. A kétezer éves, település óvárosának két utcája ma is a római kori városszerkezetre épül, meghagyva az eredeti utcaszerkezetet. Számos régi templom, rom és épület szinte egyedülállóvá teszi ezt a tengerparti üdülővárost. A gazdag kulturális örökség rendkívül sok látnivalót kínál, római és velencei épületeket, palotákat fedezhetünk itt fel. Az óváros rendkívül jól megőrzött, egyértelműen Horvátország egyik leggyönyörűbb, leghangulatosabb városa. Innen folytatjuk utunkat szilárdan északi irányban a tengerpart mentém. Novigrad a következő célpontunk. Nem egy felkapott hely, de így tudta megőrizni valamennyire a régi halászfalu gyökereit. A kikötőben hangulatos látványt nyújtanak a tüsténkedő halászok. A halászat jelenleg is a város fő bevételi forrása, a turizmus mellett. Innen Umag kevesebb mint 20 km bizonyos szakaszokon kerékpárúton haladva gyönyörű kis meghitt öblök, tengerpartok mentén. Célszerű még Umag előtt megállni egyet a parton, a víz talán még elég meleg egy rövid csobbanáshoz. Umag Horvátország legnyugatibb városa, amelynek gazdag történelme a kacskaringós utcácskákon, régi házakon, a velencei palotákon, és a régi városfalon érhető tetten. Itt fejeződik be a túránk, bepakolunk a buszba és elindulunk hazafelé. Érkezés az esti órákban Budapestre.
Az ország:
Horvátország az Adriai-tenger keleti partjának az európai szárazföldbe legmélyebben benyúló és egyben legnagyobb részét foglalja el. Horvátországhoz tartozik az Adria teljes partszakaszának fő, a legtöbb szigetet is magában foglaló partszakasza. Horvátország szárazföldi területe 56.542 km², territoriális tengerfelülete: 31.067 km². A tengerpart hossza 5.835 km, ebből 4.058 km a szigetek, sziklazátonyok és szirtek partjai. Az Adria horvátországi partszakasza 3 fő tájegységre tagolható: Isztriai-félszigetre, Kvarner-öböl vidékére és Dalmáciára. Horvátországnak 4.700.000 lakosa van. A lakosság nagy része horvát. Nemzeti kisebbséget alkotnak a szerbek, a magyarok, a bosnyákok, az olaszok, a csehek és más népek.
A tengerpart mediterrán éghajlatú, a tengerparti horvátországi időjárást nézve a nyár forró és száraz a tél pedig enyhe, de csapadékban gazdag. Az isztriai-félsziget belső vidékei nem olyan szárazak, mint a délebbre fekvődalmát partszakaszok. Meleg időjárásra lehet számítani, de fel kell készülni kisebb esőkre is. A hőmérséklet is alacsonyabb erre, mint a déli tengerparti részek mentén. Októberben még 15- 20 fokos maximumhőmérsékletre számíthatunk, amely kerékpározásra ideális, és éjjel sem süllyed a hőmérő higanyszála 10 fok alá. Esőkabátot azonban célszerű vinni magunkkal, mert a gyönyörű buja növényzet bizony az alkalmankénti esős napoknak is köszönhető.
Időeltolódás:
Magyarországhoz képest időeltolódás nincs.
Egészség:
Utazás előtt érdemes biztosítást kötni. A nagyobb helyeken kórház, a kisebbeken rendelőintézet vagy magánrendelő áll rendelkezésre. Az orvosok többsége általában beszél angolul vagy németül.
Európai Egészségbiztosítási Kártya birtokában a sürgősségi ellátásért nem kell fizetni.
Pénzügyek:
Horvátország hivatalos pénzneme 2023. január 1.-től az EURO.
Elektromosság:
Az elektromos hálózatban 220 V feszültségű, 50 Hz-s váltóáram kering. Az európai szabvány szerinti dugaszoló aljakat használnak.
Az első napi túra körtúra, végig aszfalton halad, ide nem szükséges mountainbike, de vannak benne azért emelkedők. Az út számmal van jelezve 308, 315, és 319.-es. Pulában, Medulin előtt, valamint Loborika és Marcana között lehet némi autóforgalomra számítani. Az emelkedők Pula és Marcana között vannak, utána már nagyrészt gurulunk vissz a a part felé.
A 2. nap Fazanából Rovinjig a 301-es útvonal jelet kell követni! Rovinjig főleg Barbariga és Bale között kell némi emelkedőre számítani, utána Rovinjig lejt az út. Rovinj után viszont elkezdünk emelkedni a látványos Lim-fjordig, és Sveti Proto után jól járható murvás úton haladunk. Rovinjski Seloig tovább emelkedünk, de az út annyira szép, hogy megéri. Itt jól fog esni beszállni a buszba. Vrsar és Funtana között ismét aszfalton haladunk, majd lesz egy kb. 4 km-es szakasz, amikor a főúton kell haladnunk, de utána le tudunk kanyarodni Porecs felé a part menti úton.
A 3. nap Az út első szakasza 90%-ban aszfaltos mellékúton halad Tar-ig kevés emelkedővel tarkítva. Novigrad csak a főúton megközelíthető, de utána megint nagyrészt mellékúton, illetve kerékpárúton haladunk egy-egy rövid kitérővel a főút felé. Az út 90-95%-ban aszfalton halad.
Kétágyas elhelyezés panziókban, vendégházakban, vagy középkategóriájú hotelekben.
A csomagokat a kisbusszal visszük magunkkal, ezeket nem kell cipelni magaddal napközben. kérünk, hogy a fejenként 20 kg-ot és 2 db táskát ne haladjátok meg!
Kötelező! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az AB-Aegon biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító 100%-ban megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!
A honlapon feltüntetett túravezető személye indokolt esetben változhat.