Normál ár |
349.000 Ft / fő
|
Előleg | 140.000 Ft / fő |
Jelentkezési határidő | 2023-05-22 |
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Létszám: 8 fő, KIS CSOPORT!
Utazás: Pécsről/Budapestről indulva kisbusszal utazunk Konstanzba kb. 920 km 9-10 óra.
Szállás: hotelekben, panziókban, 2 ágyas szobákban
Étkezés: a túra ára tartalmazza a reggeliket is! A kerékpártúrákra szendvics és innivaló szükséges. Esténként a szállások közelében van lehetőség bevásárolni, vagy étteremben vacsorázni.
Csomagszállítás: a túra alatt kísérőautó viszi a csomagokat így a kerékpáron csak a napi felszerelést kell vinni
Kerékpárszállítás: utazási irodánk biztosítja a kerékpárok szállítását Budapestről a túra kezdőpontjára, majd vissza.
Felszerelés/Ruházat: lsd. a lap alján
Kerékpárbérlés: amennyiben nem rendelkezel saját kerékpárral, úgy lehetőség van kerékpárbérlésre. Itt megtekintheted kerékpárjainkat, kérdés esetén írj nekünk!
Kerékpárút: Ez a Bodensee kerékpárút egy nagyon jól kiépített, jelzett túra. Általában kerékpárutakon, vagy kis mellékutcákon, utakon vezet.
Túravezetés: Erre a túrára külön túravezetést nem adunk, a lényeg, hogy a kísérőautó minden problémát megold. Minden résztvevő részletes térképet kap, és a saját tempójában tekerheti végig a szakaszokat. Így a gyorsabbaknak nem kell a lassabb tempójú kerekesekhez alkalmazkodni és viszont. A lényeg, hogy mindenki jól érezze magát, tökéletesen ki tudjon kapcsolódni, minden szervezést mi biztosítunk, Nektek csak kerékpározni kell és élvezni a táj szépségét!
Indulás Budapestről a kora reggeli órákban. Több pihenővel elutazunk Konstanzba, amely a Bódeni-tó legjelentősebb városa Konstanz kulturális központ, híres egyetemi város, amelynek ipara és kereskedelme is kiemelkedő. Konstanz a Boden-tó azon részén helyezkedik el, ahonnan a Rajna, jelentősen megnőve, elhagyja a tavat. Ideális az elhelyezkedése a kerékpártúra kiindulásához, a 6 napon is ide térünk majd vissza. Elfoglaljuk a szállásunkat, és vacsora egyénileg, este lehet még egyet sétálni a belvárosban.
Konstanzot magunk mögött hagyva szép és biztonságos kerékpárúton elkezdjük a Bodeni-tó kerülésünket. Az első kitérőt Reichenau szigetén érdemes közbe iktatni. Reichenau a Bodeni-tó legnagyobb szigete Németországban. 724-ben alapított benedek-rendi kolostora a X.-XI. századi európai művészettörténet jelentős emléke, amely 2000-ben felkerült az UNESCO Világörökségi listájára. A Höri félszigetet kerüljük, ahol a béke és a csend jellemző, átlépjük a svájci határt és a varázslatos tájba ágyazva, ahol a Bodeni-tó ismét Rajnaivá válik, Stein am Rheinbe érkezünk, mai úticélunkhoz. Érdemes elmerülni a bájos kis városka hangulatában. Hamisíthatatlan középkori élmény, igazi kis ékszerdoboz a település, ahol finom csokoládék, sajtok várnak a vándorra. Innen már busszal megyünk tovább először a híres Rheinfallhoz - Európa legnagyobb vízeséséhez a - Schaffhausenbe. A zuhatag mindössze 23 méter magas, ellenben nagyon széles, 150 méter hosszan zúdul le a víz hatalmas robajjal a mélybe.
A Bodeni-tó svájci szakasza is gyönyörű, az Untersee kerülést ma be is fejezzük, és Konstanzba ismét visszatérve egy rövid időre Überlingen felé vesszük az irányt. Van egy kis kitérő, amit nem szabd kihagyni – Mainau szigete. Ez ugyanis – méltán - a Bodeni-tó leghíresebb szigete. Köszönheti ezt annak a részben svéd, részben badeni nemesi családnak, akiknek leszármazottai ma is a szigeten élnek. Az egész sziget egy botanikus kert, a kulturális központot és kastélyt több százezernyi illatozó virág veszi körül. Tovább haladva Wallhausenből áthajózunk Überlingebe, mivel a mai úticélunk a Bodeni-tó másik partján található. Itt érdemes kicsit elidőzni, kellemes klímájának köszönhetően Überlingen mediterrán városka, és a leghosszabb sétánnyal büszkélkedhet a tó mentén. Színes házai, különleges öthajós temploma, az egykori várárokban kialakított sétánya és kertjei óriási sétákra adnak lehetőséget. Szállásunk innen még 8 km-re lesz, végig a tópart mentén, Uhldingen-Mühlhofennevű kis településen. Az itt található Pfahlbau múzeum igazi kuriózum, egy időutazás a bronz és vaskorba, amikor az emberek még cölöpökre építették a házaikat. A tó mélyén évezredekig nyugvó egykori épületmaradványok alapján rekonstruált és felépített épületek segítenek elképzelni a sok ezer évvel ezelőtt élt ember életét.
Reggeli után folytatjuk a Bodeni-tó kerülését keleti irányban. Überlingentől nem messze áll a Bodeni-tó legnagyobb zarándoktemploma, s mellette a Badeni őrgróf pincészete, ahol a lugasok alatt üldögélve csodálhatjuk a panorámát a tóra és az Alpokra. Meersburg következik. Városközpontja ezúttal is konzervált középkor, a szűk, kacskaringós, lejtős utcácskáival, a fagerendás polgárházaival, várfalaival, kapuival, tornyaival, ma is működő piacterével. Régi kastélya a hagyomány szerint a frank királyoknak volt lakóhelye, új kastélya pedig a konstanzi érsekeknek volt a palotája. Itt érdemes megpihenni, esetleg ebédelni. Innen 18,5 km Fridrichshafen, Zepellin városa. Innen már kevesebb mint 15 km a mai bringázás, ahonnan a buszunk visz bennünket a túlparton lévő szállásunkra. Itt 3 éjszakát fogunk tölteni.
A mai napunk is szép lesz, kis halászfalvak, vagy bortermelő települések, pincészetek, villák mentén haladunk. A busszal visszatérünk a tegnapi végpontra, és Lindauig tekerünk. Nem szabad kihagyni a kikötőt a híres világítótoronnyal, ahova belépő (1,5 EUR) ellenében lehet felmenni. Innen gyönyörű panoráma tárul elénk a tóra és az óvárosra. Innen Bregenz osztrák kisvárosába érünk melynek történelme 2000 esztendőt ölel át. A különböző korszakok mind rajta hagyták kézjegyüket a városon, melynek központjában középkori és barokk épületek teremtenek historikus hangulatot. Átkelünk a Rajnán, kerékpárral visszérünk a szállásra.
Az utolsó nap Thurgau kantonhoz tartozik, kicsi, gondozott falvakkal és tipikus favázas házakkal. Ezen a szakaszon a tópart csendes, barátságos és rusztikus. Finoman hullámzik a táj sok szőlővel és gyümölcsösökkel, de a kerékpárúton emelkedőre nem kell számítanunk. A Bodeni-tó kerékpárútja Kreuzlingenen keresztül visszaér Konstanzba. Itt fejezzük be a kerékpározást, és a Bodeni-tó kerülését, majd a buszunkkal visszatérünk az előző napi szállásunkra.
A mai napon elbúcsúzunk ettől a különleges vidéktől és elindulunk hazafelé Budapestre. Érkezés indulástól és forgalomtól függően a késő esti órákban.
A Bodeni-tó (másként Konstanzi-tó) Ausztria, Németország és Svájc határán az Alpok északi lábánál helyezkedik el. Közép-Európa harmadik legnagyobb tava a Balaton és a Genfi-tó után.
Vizét főleg a Rajnából kapja, amely egykor Rheinecknél torkollott bele, most azonban 4 és fél kilométerrel távolabb ömlik a tóba, mert az Alpokból lehordott üledéke a partot feltöltötte, mintegy 4 km hosszú és ugyanolyan széles, részben mocsaras és nádas lapályt alkotott. A tó lefolyása valamikor a Duna felé volt, később azonban az Überlingeni-tavon át a Rajnába nyitott utat magának. A tó és vízgyűjtő területe értékes természeti táj, jelentős gazdasági térség. A tóhoz vezető vasutak kiépültek, rendkívül élénk a forgalom rajta. Idegenforgalma kiemelkedő: évente kb. 6 millió vendégéjszakát töltenek itt el. A tó vizéből 4 millió embert látnak el még messze Baden-Würtenbergben is.
Időjárás:
A Bodensee időjárása miatt nem kell aggódnunk. A tó vize nyáron elérheti a 26 fokot, a hegyek közelsége ellenére az időjárás nagyon kellemes.
Egészség:
A nagyobb helyeken kórház, a kisebbeken rendelőintézet vagy magánrendelő áll rendelkezésre. Az orvosok többsége általában beszél angolul és/vagy németül. Európai Egészségbiztosítási Kártya birtokában a sürgősségi ellátásért nem kell fizetni. Láz- és fájdalomcsillapítót, görcsoldó, illetve hasmenés elleni szert, ragtapaszt, sebfertőtlenítőt javasolt hozni.
Pénzügyek:
Németországban, az euró a hivatalos fizetőeszköz, ezért legcélszerűbb ezt a pénznemet vinnünk. A nagyobb településeken elterjedtek az ATM-ek és a legtöbb helyen bankkártyával is fizethetünk. Svájc árszínvonala sajnos egy kicsit magasabb, és ide célszerű, ha Euró helyett inkább némi svájci frankkal is felvértezzük magunkat.
Elektromosság:
Az elektromos hálózatban 220 V feszültségű, 50 Hz-s váltóáram kering. Az európai szabvány szerinti dugaszoló aljakat használnak.
Túrák nehézsége:
Az útvonal szinte teljesen sík, az egész túra folyamán szinte nincs egyetlen jelentősebb emelkedő sem, amivel meg kellene birkózni. Ezen felül a túra jól jelzett kerékpár- és parti utakon, valamint alacsony forgalmú mellékutakon vezet. A táblázás más ugyan a svájci illetve a német-osztrák részen, de mégis könnyen követhető. A résztvevőknek nagyon részletes térképet és leírást is biztosítunk, a busz pedig mindig elérhető valahol – baj esetén – a közelben.
Kétágyas elhelyezés hotelekben, panziókban reggelivel.
Kötelező! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az AB-Aegon biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító általában teljes mértékben megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!