Az Alpok-Adria a Duna-menti kerékpártúrát követően az egyik legnépszerűbbé vált egész Európában, nem véletlenül, hiszen szinte mindent nyújt - alpesi környezetet, szépséges olasz kisvárosokat, világörökségi helyszíneket, gyönyörű tengerpartot, ókori emlékeket, és végül egy szkaszon felhagyott vasútvonalon halad viaduktokon, alagutakon keresztül színesítve a palettát. Mi "megspóroljuk a meredek hágókat, és a szlovén Kranska Gorából indulunk, hogy tarvísiónál csatlakozzunk be az útvonalba. Gondoltuk - senki nem szeretne feltekerni több száz méteres emelkedőkön, inkább meghagytuk az élvezetet. Innen ugyanis a túra valóban könnyűvé válik, és igazán látványossá! A végén hagytunk egy napot, hogy pihenhessünk a tengerparton az Adriánál.
Normál ár |
280.000 Ft / fő
|
Előleg | 110.000 Ft / fő |
Jelentkezési határidő | 2024-07-01 |
Indulás Budapestről a kora reggeli órákban. Csatlakozási lehetőség az M5, M0 és M7 autópályák mentén. Útközben a benzinkutaknál tartunk rövid pihenőket. A déli órákban érkezünk Kranska Gorába, lepakoljuk a kerékpárokat, és még a mai napon legurulunk az olasz Tarvisióba. Aki különösen jó erőben érzi magát még feltekerhet a Fusinei tengerszemekhez. Ezt csak azoknak ajánljuk, akik rendszeresen tekernek, és nem okoz problémát az emelkedő. Az első néhány száz méter az erdei úton még nem probléma, de az utolsó 1 km a tó előtt már igényli az alapos visszaváltást, vagy a jó lábizmokat. Persze fel is lehet tolni a kerékpárt, hiszen a tengerszem valóban gyönyörű. Innen még át lehet tekerni a másik kicsit feljebb lévőhöz, de az már korántsem ilyen látványos, nem feltétlenül éri meg az újabb emelkedőt. Aki úgy dönt, hogy ezt kihagyja, annak az út továbbra is kellemesen lejteni fog Tarvvisio felé. Tarvisio előtt semmiképpen ne hagyjuk ki a rendkívül látványos Slizza szurdokot. Majdnem olyan látványos, mint a Bledhez közeli Vintgar, de itt nincs tömeg, és teljesen ingyenes! A szállások elfoglalása.
Az útvonalunk a Fella patak kanyargós völgyét követi, megannyi imponáló acélhídon, feketén ásító alagúton haladunk keresztül, mint régen a vasúti szerelvények. Ez ugyanis a Milleniumi vasútvonal útvonala is egyben. (Alagutakban a fejlámpa használata ajánlott!) A hegyekről lezuhanó vízesések közelében tekerünk. A túrán 21 kilométer után tartunk egy pihenőt Pontebba település hangulatos főterén egy kávézóban, ahol egy igazi olasz kávét kóstolhatunk, vagy kipróbálhatunk egy olasz specialitást is ebédre. Valójában az egykori osztrák-magyar monarchia határátkelőhelyénél pihenünk. Továbbmegyünk még a 15 km-re lévő Chiusafortéba. A sok szépségért, ezt az útvonalat „király szakasznak” is hívják. Resiutta után egy rövid szakaszra kikényszerülünk az országútra, de Venzone, amelyet 2017-ben Olaszország legszebb falujának választottak - egy fallal körülvett ékszerdoboz, kárpótol minden fáradtságért. Mivel sajnos Venzonéban ebben az időben nem lehet szállást foglalni, ezért itt a csoportot elvisszük az innen 25 km-re lévő szállásra. Ha valaki érez kedvet a további tekeréshez, arra is van lehetőség.
Reggeli után kerékpárra pattanunk, és elindulunk Osoppo irányába, ahol ismét rácsatlakozunk az Alpok-Adria kerékpárútra Udine felé. Sajnos a kerékpárút, átmenetileg megszűnik és az autóúton folytatódik az útvonal. Szerencsére nem sokáig, bár időről időre az Alpok-Adria ismét kimegy az autóútra. Gemona városában érdemes először megállni, a székesegyháza valóban „megér egy misét”. Ezután szőlőültetvények környékén halad az utunk tovább, egy kóstolás igazán nem árthat, ha nem visszük túlzásba. Udine egy viszonylag kis város (százezren lakják), ahol a középkort idéző épületektől a legdrágább boltokig sok mindent megtalálunk. Nagy előnye a városnak, hogy a legfontosabb látnivalói sétálva is könnyedén körbejárhatóak. A "kis Velence"-ként is szokták emlegetni Udinét, mivel több olyan nevezetes épülete is van, amely a lagúnák városára emlékeztet. Ami nem véletlen, mivel Udine közel négyszáz évig velencei fennhatóság alatt állt. A szállásunk is itt lesz ebben a szép kis városban közel a városközponthoz.
Elhagyjuk Udinét, és orrunkban a sirokkó meleg tengeri levegőjével haladunk dél – a tenger felé. Utközben érdemes megállni Palmanovában. A város, mint erődítmény 1593-ban a velenceiek által lett megalapítva a török hódítástól való félelem kapcsán. A városközpontban a hatalmas főtér a Piazza Grande még ezekből az időkből származik.
Aquileát sem szabad kihagyni, UNESCO világörökségi helyszín! Észak-Olaszország egyik legjelentősebb archeológiai lelőhelye, melyet az i.e. II. században alapítottak, majd a Római Birodalom egyik legjelentősebb kulturális és kereskedelmi központja lett, gazdag város, jelentős folyami kikötővel. Aquileia oly annyira gazdag római maradványokban , hogy jogosan kapta az Észak-Pompei, becenevet. Innen már gyönyörű kerékpárúton tekerhetünk Gradóig a történelmi halászfaluig, amely ma inkább a turizmusáról, a pezsgő tengerpartjáról, a kiváló éttermeiről híres.
A mai napon már nem lesz több kerékpáros szakaszunk, beleraktunk a programba egy plusz pihenőnapot! Grado, az egykori halászfalu mára egy gyönyörű üdülővárossá nőtte ki magát. Remek tengerpartokat, butikokat és éttermeket találhatunk itt, a színes, történelmi utcák pedig teljessé teszik az olasz nyári hangulatot, így biztosan jól fog esni egy kis pihenés az Adriai-tenger mellett. Este megvacsorázhatunk az egyik helyi étteremben, hogy másnap feltöltődve vágjunk neki a hazaútnak!
Reggeli után összepakolunk, és elindulunk hazafelé Budapestre. Érkezés a kora esti órákban.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Az Alpok-Adria a Duna-menti kerékpártúrát követően az egyik legnépszerűbbé vált egész Európában, nem véletlenül, hiszen szinte mindent nyújt - alpesi környezetet, szépséges olasz kisvárosokat, világörökségi helyszíneket, gyönyörű tengerpartot, ókori emlékeket, és végül egy szkaszon felhagyott vasútvonalon halad viaduktokon, alagutakon keresztül színesítve a palettát. Mi "megspóroljuk a meredek hágókat, és a szlovén Kranska Gorából indulunk, hogy tarvísiónál csatlakozzunk be az útvonalba. Gondoltuk - senki nem szeretne feltekerni több száz méteres emelkedőkön, inkább meghagytuk az élvezetet. Innen ugyanis a túra valóban könnyűvé válik, és igazán látványossá! A végén hagytunk egy napot, hogy pihenhessünk a tengerparton az Adriánál.
Létszám: min. 8 fő
Fontos!: az utazás árát 410 Ft/1 EUR árfolyamig tudjuk tartani! Amennyiben az utazást megelőző 10. napon az árfolyam ezt meghaladja, akkor árkorrekcióra kényszerülhetünk.
Utazás: A túrához kényelmes kisbuszt biztosítunk, a kerékpárokat egy biztonságos utánfutóval szállítjuk. A csomagszállítást az egész túra során biztosítjuk.
Szállás: Kétágyas elhelyezés hotelekben, panziókban
Étkezés: Reggeli
Felszerelés/Ruházat/Időjárás: Lásd az oldal alján!
Kerékpárbérlés: amennyiben nem rendelkezel saját kerékpárral, vagy nem tudod a túra kezdőpontjára szállítani, úgy lehetőség van kerékpárbérlésre, jó minőségű kerékpárokat illetve elektromos kerékpárt egyaránt tudunk biztosítani Itt megtekintheted kerékpárjainkat, kérdés esetén írj nekünk!
A kerékpár: Fontos, hogy erre a túrára jó állapotban lévő kerékpárral gyere (hegyi,- vagy trekking bike), mert a murvás szakaszokon, a lejtőkön fontos, hogy időben meg tudj állni, és nem árt, ha van nálad egy tartalékbelső. Javasoljuk, hogy a túra előtt nézesd át a kerékpárodat egy szervizben.
Indulás Budapestről a kora reggeli órákban. Csatlakozási lehetőség az M5, M0 és M7 autópályák mentén. Útközben a benzinkutaknál tartunk rövid pihenőket. A déli órákban érkezünk Kranska Gorába, lepakoljuk a kerékpárokat, és még a mai napon legurulunk az olasz Tarvisióba. Aki különösen jó erőben érzi magát még feltekerhet a Fusinei tengerszemekhez. Ezt csak azoknak ajánljuk, akik rendszeresen tekernek, és nem okoz problémát az emelkedő. Az első néhány száz méter az erdei úton még nem probléma, de az utolsó 1 km a tó előtt már igényli az alapos visszaváltást, vagy a jó lábizmokat. Persze fel is lehet tolni a kerékpárt, hiszen a tengerszem valóban gyönyörű. Innen még át lehet tekerni a másik kicsit feljebb lévőhöz, de az már korántsem ilyen látványos, nem feltétlenül éri meg az újabb emelkedőt. Aki úgy dönt, hogy ezt kihagyja, annak az út továbbra is kellemesen lejteni fog Tarvvisio felé. Tarvisio előtt semmiképpen ne hagyjuk ki a rendkívül látványos Slizza szurdokot. Majdnem olyan látványos, mint a Bledhez közeli Vintgar, de itt nincs tömeg, és teljesen ingyenes! A szállások elfoglalása.
Az útvonalunk a Fella patak kanyargós völgyét követi, megannyi imponáló acélhídon, feketén ásító alagúton haladunk keresztül, mint régen a vasúti szerelvények. Ez ugyanis a Milleniumi vasútvonal útvonala is egyben. (Alagutakban a fejlámpa használata ajánlott!) A hegyekről lezuhanó vízesések közelében tekerünk. A túrán 21 kilométer után tartunk egy pihenőt Pontebba település hangulatos főterén egy kávézóban, ahol egy igazi olasz kávét kóstolhatunk, vagy kipróbálhatunk egy olasz specialitást is ebédre. Valójában az egykori osztrák-magyar monarchia határátkelőhelyénél pihenünk. Továbbmegyünk még a 15 km-re lévő Chiusafortéba. A sok szépségért, ezt az útvonalat „király szakasznak” is hívják. Resiutta után egy rövid szakaszra kikényszerülünk az országútra, de Venzone, amelyet 2017-ben Olaszország legszebb falujának választottak - egy fallal körülvett ékszerdoboz, kárpótol minden fáradtságért. Mivel sajnos Venzonéban ebben az időben nem lehet szállást foglalni, ezért itt a csoportot elvisszük az innen 25 km-re lévő szállásra. Ha valaki érez kedvet a további tekeréshez, arra is van lehetőség.
Reggeli után kerékpárra pattanunk, és elindulunk Osoppo irányába, ahol ismét rácsatlakozunk az Alpok-Adria kerékpárútra Udine felé. Sajnos a kerékpárút, átmenetileg megszűnik és az autóúton folytatódik az útvonal. Szerencsére nem sokáig, bár időről időre az Alpok-Adria ismét kimegy az autóútra. Gemona városában érdemes először megállni, a székesegyháza valóban „megér egy misét”. Ezután szőlőültetvények környékén halad az utunk tovább, egy kóstolás igazán nem árthat, ha nem visszük túlzásba. Udine egy viszonylag kis város (százezren lakják), ahol a középkort idéző épületektől a legdrágább boltokig sok mindent megtalálunk. Nagy előnye a városnak, hogy a legfontosabb látnivalói sétálva is könnyedén körbejárhatóak. A "kis Velence"-ként is szokták emlegetni Udinét, mivel több olyan nevezetes épülete is van, amely a lagúnák városára emlékeztet. Ami nem véletlen, mivel Udine közel négyszáz évig velencei fennhatóság alatt állt. A szállásunk is itt lesz ebben a szép kis városban közel a városközponthoz.
Elhagyjuk Udinét, és orrunkban a sirokkó meleg tengeri levegőjével haladunk dél – a tenger felé. Utközben érdemes megállni Palmanovában. A város, mint erődítmény 1593-ban a velenceiek által lett megalapítva a török hódítástól való félelem kapcsán. A városközpontban a hatalmas főtér a Piazza Grande még ezekből az időkből származik.
Aquileát sem szabad kihagyni, UNESCO világörökségi helyszín! Észak-Olaszország egyik legjelentősebb archeológiai lelőhelye, melyet az i.e. II. században alapítottak, majd a Római Birodalom egyik legjelentősebb kulturális és kereskedelmi központja lett, gazdag város, jelentős folyami kikötővel. Aquileia oly annyira gazdag római maradványokban , hogy jogosan kapta az Észak-Pompei, becenevet. Innen már gyönyörű kerékpárúton tekerhetünk Gradóig a történelmi halászfaluig, amely ma inkább a turizmusáról, a pezsgő tengerpartjáról, a kiváló éttermeiről híres.
A mai napon már nem lesz több kerékpáros szakaszunk, beleraktunk a programba egy plusz pihenőnapot! Grado, az egykori halászfalu mára egy gyönyörű üdülővárossá nőtte ki magát. Remek tengerpartokat, butikokat és éttermeket találhatunk itt, a színes, történelmi utcák pedig teljessé teszik az olasz nyári hangulatot, így biztosan jól fog esni egy kis pihenés az Adriai-tenger mellett. Este megvacsorázhatunk az egyik helyi étteremben, hogy másnap feltöltődve vágjunk neki a hazaútnak!
Reggeli után összepakolunk, és elindulunk hazafelé Budapestre. Érkezés a kora esti órákban.
A részvételi díj tartalmazza:
|
A részvételi díj nem tartalmazza:
|
Olaszországba, akárcsak, az Európai Unió többi országába, személyi igazolvánnyal utazhatunk. A közbiztonság a hírhedt olasz maffia ellenére egyáltalán nem rosszabb a többi európai országhoz viszonyítva. Itt is pontosan ugyanúgy kell vigyáznunk értékeinkre, mint máshol, a kerékpárjainkat ne hagyjuk őrizetlenül, illetve használjunk jó minőségű lakatot, ha értékesebb kerékpárt viszünk magunkkal. Maga az útvonal a híres Alpok – Adria túra az európai kerékpártúrák királynője. Mi ezen a túrán kihagyjuk a meredek emelkedős szakaszokat, emiatt Kranska Gorából indulunk, hogy egy kellemes lejtővel indítsuk a túrát. Az Alpok-Adria útvonalat Európai Uniós támogatással hozták létre 2012-ben indult útjára, és népszerűsége az egyik legmagasabb a kontinensen.
Kranska Gora környékére még a hegyvidéki éghajlati jellemzők érvényesek, itt még nyáron is előfordulhat kissé hűvösebb idő, ami felüdülést is jelenthet a nyári forróságból. A legmagasabb nappali hőmérséklet 22-28 °C között várható, de reggelente illetve este akár 18-20 °C-ra is lehűlhet a levegő. Ahogy haladunk délre egyre inkább a mediterrán hatás, egyre hosszabb nyári szárazság jellemző, mivel a "Sirocco" nevezetű szél Afrikából nagy meleget fúj a déli területekre, meghosszabbítva ezzel a forró nyári napok számát. Grado mint az olasz Adria egyik legszebb üdülőhelye már javarészt a nyaralásról szól.
Egészség:
Utazás előtt érdemes biztosítást kötni. A nagyobb helyeken kórház, a kisebbeken rendelőintézet vagy magánrendelő áll rendelkezésre. Az orvosok többsége általában beszél angolul vagy németül.
Európai Egészségbiztosítási Kártya birtokában a sürgősségi ellátásért nem kell fizetni. Láz- és fájdalomcsillapítót, görcsoldó, illetve hasmenés elleni szert, ragtapaszt, sebfertőtlenítőt nem javasolt hozni. Gyógyszert nem fogunk tudni adni, kizárólag elsősegélynyújtásban tudunk segédkezni.
Pénzügyek:
Szlovéniában, Olaszországban, az euró a hivatalos fizetőeszköz, ezért legcélszerűbb ezt a pénznemet vinnünk. A nagyobb településeken elterjedtek az ATM-ek és a legtöbb helyen bankkártyával is fizethetünk.
Elektromosság:
Az elektromos hálózatban 220 V feszültségű, 50 Hz-s váltóáram kering. Az európai szabvány szerinti dugaszoló aljakat használnak.
Túrák nehézsége:
Az útvonal eleinte javarészt kijelölt és védett kerékpárutakon halad, Chiusafortét elhagyva néha azonban kénytelenek vagyunk az autóúton is rövidebb szakaszokat megtenni. Máshol alacsony forgalmú, esetenként murvás szakaszokon, jól járható mellékutakon halad az útvonal. Udine után néhány szakasz ismét az autóúton vezet, de kerékpársáv van az út mindkét szélén. Aquilea előtt már ismét egészen Gradóig kerékpárúton haladunk. A városokban érdemes kicsit nagyobb figyelemmel lennünk, a tájékozódáshoz nem árt némi gyakorlat. Ezt a túrát olyanoknak ajánljuk, akik szoktak kerékpározni, és nem ijednek meg attól sem, ha időnként egyes szakaszokat nem csak kerékpárúton, vagy aszfaltozott úton tesznek meg. Ugyanakkor a táj szépsége egészen fantasztikus.
Kétágyas elhelyezés hotelekben, panziókban reggelivel.
Erősen ajánlott! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az Alfa biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító általában teljes mértékben megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!
Megjegyzés:
Kérünk mindenkit, hogy a többi utas érdekében is maximum két darab táskát hozzon mindenki magával, lehetőleg nem meghaladva a 20 kg-ot!
Olaszországba, akárcsak, az Európai Unió többi országába, személyi igazolvánnyal utazhatunk. A közbiztonság a hírhedt olasz maffia ellenére egyáltalán nem rosszabb a többi európai országhoz viszonyítva. Itt is pontosan ugyanúgy kell vigyáznunk értékeinkre, mint máshol, a kerékpárjainkat ne hagyjuk őrizetlenül, illetve használjunk jó minőségű lakatot, ha értékesebb kerékpárt viszünk magunkkal. Maga az útvonal a híres Alpok – Adria túra az európai kerékpártúrák királynője. Mi ezen a túrán kihagyjuk a meredek emelkedős szakaszokat, emiatt Kranska Gorából indulunk, hogy egy kellemes lejtővel indítsuk a túrát. Az Alpok-Adria útvonalat Európai Uniós támogatással hozták létre 2012-ben indult útjára, és népszerűsége az egyik legmagasabb a kontinensen.
Kranska Gora környékére még a hegyvidéki éghajlati jellemzők érvényesek, itt még nyáron is előfordulhat kissé hűvösebb idő, ami felüdülést is jelenthet a nyári forróságból. A legmagasabb nappali hőmérséklet 22-28 °C között várható, de reggelente illetve este akár 18-20 °C-ra is lehűlhet a levegő. Ahogy haladunk délre egyre inkább a mediterrán hatás, egyre hosszabb nyári szárazság jellemző, mivel a "Sirocco" nevezetű szél Afrikából nagy meleget fúj a déli területekre, meghosszabbítva ezzel a forró nyári napok számát. Grado mint az olasz Adria egyik legszebb üdülőhelye már javarészt a nyaralásról szól.
Egészség:
Utazás előtt érdemes biztosítást kötni. A nagyobb helyeken kórház, a kisebbeken rendelőintézet vagy magánrendelő áll rendelkezésre. Az orvosok többsége általában beszél angolul vagy németül.
Európai Egészségbiztosítási Kártya birtokában a sürgősségi ellátásért nem kell fizetni. Láz- és fájdalomcsillapítót, görcsoldó, illetve hasmenés elleni szert, ragtapaszt, sebfertőtlenítőt nem javasolt hozni. Gyógyszert nem fogunk tudni adni, kizárólag elsősegélynyújtásban tudunk segédkezni.
Pénzügyek:
Szlovéniában, Olaszországban, az euró a hivatalos fizetőeszköz, ezért legcélszerűbb ezt a pénznemet vinnünk. A nagyobb településeken elterjedtek az ATM-ek és a legtöbb helyen bankkártyával is fizethetünk.
Elektromosság:
Az elektromos hálózatban 220 V feszültségű, 50 Hz-s váltóáram kering. Az európai szabvány szerinti dugaszoló aljakat használnak.
Túrák nehézsége:
Az útvonal eleinte javarészt kijelölt és védett kerékpárutakon halad, Chiusafortét elhagyva néha azonban kénytelenek vagyunk az autóúton is rövidebb szakaszokat megtenni. Máshol alacsony forgalmú, esetenként murvás szakaszokon, jól járható mellékutakon halad az útvonal. Udine után néhány szakasz ismét az autóúton vezet, de kerékpársáv van az út mindkét szélén. Aquilea előtt már ismét egészen Gradóig kerékpárúton haladunk. A városokban érdemes kicsit nagyobb figyelemmel lennünk, a tájékozódáshoz nem árt némi gyakorlat. Ezt a túrát olyanoknak ajánljuk, akik szoktak kerékpározni, és nem ijednek meg attól sem, ha időnként egyes szakaszokat nem csak kerékpárúton, vagy aszfaltozott úton tesznek meg. Ugyanakkor a táj szépsége egészen fantasztikus.
Kétágyas elhelyezés hotelekben, panziókban reggelivel.
Erősen ajánlott! Szeretnénk felhívni a figyelmedet arra, hogy a részvétel feltétele az út teljes időtartamára érvényes utasbiztosítás. Fontos! A biztosítás érvényességét indulás előtt a túravezető ellenőrizheti. Érvénytelen biztosítás hiányában a túrán való részvételt a túravezetők megtagadhatják. Kérjük, nézd meg, van-e érvényes utasbiztosításod! Ebben természetesen tudunk segítséget nyújtani, irodánk az Alfa biztosítóval van kapcsolatban, és rajtunk keresztül is meg lehet kötni a biztosítást. Természetesen nem feltétlenül kell a mi általunk javasolt biztosítást megvásárolni, lehet máshol is, de biztosítással rendelkezni kell az utazás egész időtartamára!
Ugyancsak nagyon erősen javasoljuk a kedvező áru stornó biztosítás megkötését. Senki nem lát a jövőbe, sajnos előfordult, hogy betegség miatt az utolsó pillanatban nem tudott valaki részt venni az utazáson, ilyen esetben pedig a biztosító általában teljes mértékben megtéríti a befizetett összeget, amennyiben utasbiztosítással is rendelkezel!
Megjegyzés:
Kérünk mindenkit, hogy a többi utas érdekében is maximum két darab táskát hozzon mindenki magával, lehetőleg nem meghaladva a 20 kg-ot!